Mironet představil řešení pro moderní výuku – mobilní učebnu

Praha 22. listopadu 2023 (PROTEXT) – V rámci zahájení Týdne pro Digitální Česko společnost Mironet poprvé představila veřejnosti mobilní učebnu, která reaguje na revizi Rámcového vzdělávacího programu. Tato inovace by měla nejen pomoci školám přizpůsobit se změnám ve vzdělávání, ale zároveň přinést žákům atraktivnější formu výuky.

Hlavním tématem druhého ročníku Týdne pro Digitální Česko byly digitální dovednosti, což platilo i pro společnost Mironet, která ve spolupráci s Univerzitou Karlovou představila svou inovaci mobilní učebnu. Ta reflektuje potřeby škol při přechodu na revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), která nově zařazuje rozvoj digitální gramotnosti na úroveň klíčové kompetence s cílem modernizovat obsah vzdělávání tak, aby odpovídalo potřebám současné doby. Více na: https://www.edubo.cz/ Lepší než klasické počítačové učebny. „Jedná se o vyřešení situace na základních a středních školách, kdy děti mají být učeny čím dál více na počítačích,“ vyjádřil se k mobilní učebně generální ředitel Mironetu, Robert Novotný. Díky své cenové dostupnosti by tak kromě modernizace výuky vyřešila i nedostatek počítačových učeben, které by už jen nesloužily pro výuku informatiky, ale také třeba matematiky či zeměpisu.

Oproti klasickým počítačovým učebnám disponuje mobilní učebna větší flexibilitou. Díky svému designu připomínající vozík ji lze nejen snadno přenášet, ale také poskytuje dostatečný prostor pro potřebné vybavení, což umožní vyučujícímu, aby ji využíval v jakékoli učebně.

Mimo jiné obsahuje mobilní učebna router, adaptéry či reproduktory a dokáže pojmout až 36 notebooků či tabletů, které může následně i nabíjet. Pedagogové tak mohou učebnu využívat samostatně nebo ji případně propojit se současným vybavením škol jako jsou například obrazovky, projektory, digitální tabule nebo mikroskopy.

Možnost atraktivní a interaktivní výuky

Dále mobilní učebna představila i dva modely učitelských počítačů, a to tzv. sestavu A. A. a sestavu A. B., přičemž A. A. je určena pouze pro plánování výuky a tvorbu online videí s využitím stávajícího vybavení učebny. Z tohoto důvodu je tento model vhodný pro školy, které neuvažují o tvorbě vlastních videí a chtějí vyučovat pouze prezenčně.

Naopak A. B. sestava tuto možnost nabízí, což umožňuje tvorbu multimediálního obsahu, který je vhodný jak pro prezenční, tak i distanční či kombinovanou výuku. Kromě online vysílání umožňuje pedagogům také připravit atraktivní a interaktivní digitální obsah, a to i pro pozdější využití.

Tyto vychytávky však nebyly to jediné, na čem si vývojáři dali záležet. Díky intuitivnímu ovládání a funkcím mohou mobilní učebnu využívat i učitelé, kteří nemají hlubší znalosti v oblasti multimediální tvorby, což by usnadnilo integraci této inovace do školního prostředí.

Kontakt: monika.kroupova@mironet.cz

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.