Mastercard vstupuje do Sdružení pro digitální účtenky

Praha 17. července 2024 (PROTEXT) – Sdružení pro digitální účtenky vítá dalšího člena, kterým je technologická a platební společnost Mastercard. Tento krok představuje významný milník v úsilí o modernizaci a digitalizaci finančních procesů a jejich dokladování v České republice.

Digitální účtenky hrají klíčovou roli v digitální transformaci společnosti. Umožňují rychlejší, bezpečnější a ekologičtější způsob zpracování transakcí a přinášejí tak benefity obchodníkům i spotřebitelům. „Z našich průzkumů víme, že více než 70 procent českých občanů by chtělo účtenky mít ve svém mobilním bankovnictví. Digitální účtenky mají velký potenciál jednak zlepšit zákaznickou zkušenost a jednak přispět ke zlepšení životního prostředí. Zákazníci budou mít všechny doklady archivované bez rizika jejich ztráty a účtenky v digitální podobě také významně zjednoduší proces reklamací,“ říká paní Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

V České republice tuto iniciativu podporuje zejména Ministerstvo průmyslu a obchodu, v čele s Jozefem Síkelou. To od roku 2020 podporuje rozvoj bezhotovostních plateb v rámci projektu Česko platí kartou. V nedávné době představilo podnikatelský balíček s náměty na snížení podnikatelské byrokracie, mezi kterými jsou i elektronické a digitální účtenky. “Digitální účtenky jsou po digitální platbě logickým a návazným krokem. Přináší řadu výhod, zejména ekonomické, ekologické a procesní benefity. Papírová forma účtenky by byla k dispozici pouze na vyžádání zákazníka,“ řekl Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Ministerstva průmyslu a obchodu. Tento legislativní krok může ušetřit papír, tisk a další náklady spojené s papírovými účtenkami, kterých se v Česku vytiskne až pět miliard ročně a velká část z nich končí během prvních pěti minut v koši.

Sdružení pro digitální účtenky aktivně informuje veřejnost a podnikatele o výhodách digitálních účtenek a rozdílech mezi jednotlivými typy elektronických platební dokladů. Rozdíl mezi elektronickou a digitální účtenkou spočívá v jejich formátu a možnostech vytěžování. Zatímco elektronická účtenka je v podstatě digitalizovaná verze tištěné účtenky, digitální účtenka představuje nový datový standard, který vzniká na poli sdružení a nabízí mnohem komplexnější řešení. Bude automatizovaně spolupracovat s účetními programy a hlídat zákazníkům záruky zboží.

Vstup Mastercard do sdružení je významným krokem, který podtrhuje důležitost této iniciativy a přispěje k širšímu přijetí elektronických a digitálních účtenek v praxi. “Jsme nadšení, že se Mastercard připojil k naší iniciativě. Společně s dalšími partnery, kterými jsou i společnost Visa a další členové Sdružení, věříme, že můžeme přinést skutečné změny a posunout Českou republiku směrem k moderní a efektivní digitální ekonomice,“ vysvětluje předseda Sdružení pro digitální účtenky Jan Lamser.

 

Zdroj: SDU