Mailstep šlape do vývoje

Praha 13. října 2022 (PROTEXT) – Česká fulfillmentová jednička Mailstep otevřela na konci září nové vývojové centrum v pražském Karlíně. Sídlit bude na ulici Sokolovská 100a, pojme dalších 35 vývojářů, kteří budou rozvíjet nové digitalizační projekty.

Vedle dlouhodobého rozšiřování stávajících skladů v Praze – Horních Počernicích, do kterých společnost Mailstep investovala přes sto milionů korun, začala intenzivně pracovat i na vlastním vývojářském hubu, který bude zdokonalovat oblast digitalizace v logistice.

„Fulfillment je pro nás klíčový produkt, který propojujeme do celého e-commerce ekosystému. Vyvíjíme a zlepšujeme konektory například na eshopové platformy, k last mile dopravcům nebo na marketplaces. V podstatě chceme, aby náš zákazník viděl celý proces, měl k dispozici detailní transakční komunikaci svého zboží a aby byl napojený na Marketplace po celém světě,“ vysvětluje Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep.

Fulfillment stále roste

Oblast fulfillmentu získává vzhledem k dlouhodobému boomu e-commerce na důležitosti a nic na tom nemění ani současné ochlazení trhu způsobené ať už koronavirem nebo probíhající válkou na Ukrajině.

„Fulfillment stále roste a můžeme to potvrdit na využívání cloudu. Naši klienti mohou škálovat jak směrem nahoru, když se jim daří, tak i směrem dolů, pokud je trh v recesi. Škálovatelnost a nulové fixní náklady jsou jedním z klíčových aspektů výhod fulfillmentu. Je to jednoduché – když si člověk založí eshop, nemusí mít server ve sklepě, ale jde do cloudu. A fulfillment bude v brzké době to samé,“ říká Martin Maro, technický ředitel společnosti Mailstep.

Mailstep buduje globální fulfillmentovou síť

V pražském Karlíně proto budou vedle sebe sedět desítky ajťáků, ale i obchodníků i expertů na marketing. Ti budou rozděleni na šest týmů, které budou samostatně rozvíjet nové projekty související s digitalizací logistických služeb.

Jen z oblasti IT se bude jednat o 35 nových zaměstnanců, kteří budou rozvíjet jak aktuální technologie, tak připravovat nové projekty. Ty budou spuštěné v prvním čtvrtletí roku 2023 a budou se týkat e-commerce i logistiky.

V náboru lidí společnost nepolevuje a chystá další výběrová kola pro zájemce o práci. Cílem společnosti Mailstep je stát se trend-setterem v oblasti fulfillmentu a vybudovat globální fulfillmentovou síť poskytující end-to-end řešení pro e-commerce.

„Postavit skladový systém už dnes umí každý. My ale chceme udávat trendy v logistice a fulfillmentu. Potřebujeme být v úzkém kontaktu s ostatními startupy, vzájemně se potkávat a inspirovat, a i proto jsme si vybrali Karlín, který je takový pražský Sillicon Valley,“ dodává Josef Juriga, produktový manažer Mailstep.

O společnosti Mailstep:

Mailstep je logisticko-technologická společnost a lídr trhu v České republice v oblasti fulfillmentu pro e-shopy. Aktuálně zajišťuje servis pro více než 200 e-shopů střední a západní Evropy a pro několik evropsky významných klientů v oblasti e-commerce subscription (předplatné věcí). Technologické řešení Mailstepu je propojeno s více než 50 evropskými balíkovými dopravci, předními marketplaces a největšími tuzemskými i světovými e-shopovými platformami (Shoptet, Shopify a další). Mailstep je na trhu od roku 1990. V roce 2021 koupila investiční skupina Emma Capital Jiřího Šmejce 70% podíl ve společnosti Mailstep, zakladatel společnosti Jan Rozlivka drží 30 % podíl.

Co je fulfillment?

Fulfillment je komplexní služba určená pro podnikatele v oboru e-commerce, kterým pomáhá zajistit veškeré logistické aspekty jejich e-shopů – od skladování, přes balení objednávek po doručení koncovému zákazníkovi. Přenechat celý proces logistiky fulfillmentovým expertům umožní majitelům e-shopů se soustředit na jejich rozvoj (produktový, obchodní nebo marketingový). Celý proces je zcela škálovatelný, takže bez ohledu na to, jak rychle rostou, mají zaručenou stejnou kvalitu servisu pro každou objednávku.