Letní dovolenou v zahraničí plánuje více než polovina Čechů

Praha 5. června 2024 (PROTEXT) – Odpočívat za hranicemi Česka se v létě chystá 61 % lidí. Čtvrtina dotázaných si ještě během letošního roku chce užít dva zahraniční pobyty. Z dotazníkového šetření, které si nechala zpracovat společnost FaBrika ads, také vyplývá, že většina respondentů si pojištění na cesty sjednává online. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos, a to na reprezentativním vzorku 1000 obyvatel ČR ve věku 18–65 let.

Polovina dovolenkářů bude nabírat síly 5 až 7 dnů. Na letní dovolenou delší než týden vyrazí 39 % Čechů. Pro uzavření cestovního pojištění využívají nejčastěji online platformy a nástroje. „Sečteme-li preference nabízených online možností sjednávání cestovního pojištění – ať už u vybrané pojišťovny, prostřednictvím srovnávače pojištění nebo třeba internetového bankovnictví – zjistíme, že tímto způsobem si cestovní pojištění zařizují bezmála dvě třetiny dotázaných,“ říká Jan Vlček, CEO společnosti Fabrika ads, která provozuje jeden z největších srovnávačů pojištění YesPojisteni.cz. „Průzkum nám zároveň ukázal, že 16 % lidí vyjíždí za hranice bez sjednaného cestovního pojištění. Přitom rizika, která to s sebou nese, jsou opravdu značná. Nejenom kvůli statisícovým nákladům za případné lékařské ošetření nebo hospitalizaci, ale také kvůli nemožnosti využít asistenční službu. Její profesionální a komplexní servis v dané zemi často plně doceníme, až když nějakou nenadálou situaci musíme řešit,“ dodává Vlček.

Za letní pohodou autem i letadlem

Hlavním dopravním prostředkem při cestě na letní dovolenou je pro 53 % respondentů letadlo. U leteckého zájezdu je dobré se ujistit, zda zvolený balíček cestovního pojištění zahrnuje právě i pojištění cestování letadlem. „To je pojištění, které kompenzuje náklady vzniklé zpožděním rezervovaného letu, zpožděním odbavených zavazadel nebo náklady spojené s uvíznutím na letišti. V hektické letní sezóně není radno tyto události podceňovat,“ říká Jan Vlček ze společnosti Fabrika ads.

Autem se na prázdniny v cizině vypraví zhruba třetina rekreantů. 17 procent řidiček a řidičů v průzkumu uvedlo, že si před cestou autem do zahraničí neověřují, zda mají uzavřené připojištění pro případ nehody nebo poruchy. „Tady bych jen rád připomenul, že autoasistence je skutečně stěžejní službou pro rychlé řešení eliminující starosti a citelné prodražení dovolené. Kryje například odtah vozu do nejbližšího servisu, náklady na ubytování po dobu opravy auta nebo zajištění auta náhradního,“ vysvětluje Vlček. Asistenční služby pro vůz je možné sjednat jako připojištění k cestovnímu pojištění.

 

O FaBrice

FaBrika ads je progresivní fintech společnost nabízející moderní řešení pro pojištění. Vyvíjí a poskytuje softwarové nástroje pro online prodej a disponuje vlastním call centrem pro B2C a B2B transakce. FaBrika ads zastřešuje web YesPojisteni.cz

Více na https://www.fabrika.cz/ nebo https://www.yespojisteni.cz/.