Komunikaci ve sportu pomáhá silný příběh

  

Praha 28. března 2025 (PROTEXT) – „Závod mimo hřiště“, tak se jmenoval Sport meetup v PressCentru ČTK. Sešli se na něm profesionálové z oblasti sportovního marketingu se zástupci sportovních klubů, organizací a svazů, ať už malých nebo i těch velkých.

„Oktagon vyrostl na příbězích. Skrz ně ukazujeme krásu bojového sportu,“ prozradil výkonný ředitel Oktagon MMA Petr Filipec, který sportovní setkání otevřel. Prostřednictvím příběhů zápasníků tak Oktagon MMA přitahuje fanoušky, dosahuje světovosti a přináší největší sportovní show u nás. „Co se týče life show, jsme v Oktagonu na vyšší úrovni než UFC,“ věří Filipec.

Vedle Filipce usedli v panelové diskusi na téma „Sport či oddíl jako fenomén“ na pódiu Dana Dvořáková z KKCG Group a Jakub Splavec z SK Slavia Praha – fotbal. „Ve Slavii máme rádi data. Měříme všechno, co se dá,“ uvedl Jakub Splavec a zmínil také, jak je pro jeho klub důležité vnímat potřeby a přání fanoušků. Dana Dvořáková z KKCG, společnosti, která dlouhodobě podporuje řadu sportovních aktivit, odhalila, jak vypadá úspěšná spolupráce: „KKCG spolupracuje s Formulí nebo s McLarenem. Dlouho jsme domlouvali například umístění našeho loga. Schvalují si opravdu všechno.“

Nejlepší PR je vítězství

Druhá panelová diskuse setkání byla věnována efektivním nástrojům sportovní komunikace a sociálním sítím. Představili se v ní influencerka Lucie Neumannová, PR konzultant Karel Tejkal a Richard Valoušek ze sportovní PR agentury Raul. Karel Tejkal provedl zúčastněné historií sportovní komunikace, od oznamování výsledků telefonicky po zápase do ČTK, až po dnešní skóre zveřejněné on-line ihned po odehrání míčku. A svěřil se také se svojí zkušeností, že „nejlepší PR je vítězství.“ Jak si s komunikací ve sportu dokáže poradit nejmladší generace se přítomní mohli dozvědět od atletky a influencerky Lucie Neumannové. „Instagram nestačí, firmy na mě tlačily, abych si založila i TikTok. Dnes je to podmínka pro dlouhodobé spolupráce,“ uvedla Neumannová.

Meetup byl prvním ze série akcí, které v letošním roce pro sportovní organizace připravuje ČTK Connect. Smyslem je propojit sportovní aktivity s fanoušky a podpořit tak český sport.

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.