KEEN je první obuvnická značka v České republice, která oficiálně podporuje cirkulární obchod
Praha 1. listopadu 2023 (PROTEXT) – Projekt nese název RE:KEEN, boty se vracejí do oběhu. Staré boty Keen je možné vyměnit v obchodě za slevu na boty nové. Staré boty-dle opotřebení a případných závad-očistí, opraví a znovu pošlou do prodeje, samozřejmě jako bazarové, nebo se zpracují na výrobu dalších drobných předmětů, případně se využívají i v umění pro umělecké instalace. Boty Keen jsou známé svojí odolností a proto je jejich další využití nasnadě. Projekt funguje v souladu s myšlenkami cirkulární ekonomiky, která si klade za cíl udržet hodnotu výrobků, materiálů a zdrojů tak dlouho v ekonomickém cyklu, jak je to jen možné, a vrátit je do výrobního cyklu na konci jejich životnosti, přičemž se minimalizuje tvorba odpadu. Oběhové hospodářství se stalo jedním z klíčových konceptů v oblasti řady politik Evropské unie.
Boty Keen nekončí na skládkách
„Když v roce 2003 vznikla značka KEEN, řekli jsme si, že budeme dělat věci jinak. Budeme spojovat lidi a pečovat o životní prostředí. Za 20 let existence jsme přišli s celou řadou inovativních ekologických řešení od využívání zbytkových materiálů, eliminace věčných chemikálií PFAS z našeho výrobního řetězce nebo podpory lokálních dodavatelů a komunit. A nyní jako první na celém světě přicházíme s myšlenkou výkupu bot KEEN,“ říká Perry Laukens, obchodní ředitel distributorů KEEN EMEA. „Začali jsme si klást otázku, jak využít boty takovým způsobem, abychom neničili planetu. Proto jsme vymysleli projekt RE.KEEN. Značka obuvi KEEN je tak první obuví s řízeným cirkulárním obchodem. Díky tomu dokážeme být udržitelnější. Nabídnout fanouškům bot KEEN starší modely za nižší cenu,“ dodává Jan Štika, brand manažer KEEN cz/sk.
Projekt RE.KEEN je první obuvnický cirkulární obchod v České republice. Boty mají dlouhou životnost a zákazník je jen tak nezničí. Často nastane situace, v níž zákazník chce boty nové. Ty staré může přinést do prodejen KEEN Concept Store v Praze nebo Ostravě a okamžitě mu je poskytnuta výrazná sleva na nový pár. Boty jsou připraveny na následný druhý život a v pražské prodejně v OC Metropole Zličín jsou nabídnuty k prodeji a dalšímu využití.
Boty v perfektním či dobrém stavu se vrací do prodeje. Boty, které vykazují velké známky opotřebení jsou určeny k likvidaci, jsou také využity. Jsou poskytnuty studentům uměleckých škol a oborů, v rámci nichž je využijí k výrobě uměleckých instalací. Boty neskončí ve spalovně nebo na skládce, kde by generovaly další nežádoucí odpad.
Více informací o projektu hledejte na https://www.keenfootwear.cz/re-keen/
S ohledem na životní prostředí: ekologická doprava, balení i eliminace PFAS
Objednávky nových bot jsou sdružovány a čeká se vždy na naplnění celé přepravní kapacity. Díky tomu je minimalizována uhlíková stopu i v této oblasti. Od roku 2013 používá KEEN z 90 % recyklované obalové materiály, které jsou pak zpětně recyklovatelné ze 100 %. Všechny produkty KEEN jsou z 97 % bez PFAS. „Bohužel nikdo nemůže zajistit, že tato hodnota bude 100 % bez PFAS. Tyto látky se nacházejí ve vodě, ve vzduchu i v mracích. Pravidelně však testujeme míru kontaminace materiálu těmito látkami a poté pracujeme na odstranění škodlivin. S identifikací a následným odstraňováním PFAS jsme začali v roce 2014. Během prvního roku jsme eliminovali 65 % takových látek. Následně nám trvalo další tři roky, než jsme vyladili proces odstraňování PFAS na současnou úroveň 97 %. Můžeme říci, že od roku 2018 jsme PFAS free,“ dodává Jan Štika.
Značka obuvi KEEN byla založena v roce 2003 v americkém městě Portland, kde také stále sídlí. Svůj úspěch vybudovala na obuvi typu „sandal“ se špičkou chránící prsty. Zakladatel Martin Keen původně vyvinul obuv pro potřeby kalifornských surfařů pro ochranu prstů. Tím byl položen základ obliby ikonické zvednuté špičky chránící prsty. Tento znak se stal symbolem a hlavním poznávacím znakem bot KEEN. Boty značky KEEN se staly rychle oblíbené po celém světě. Od vyznavačů městského lifestylu, přes příznivce vodních radovánek, po milovníky turistiky a dlouhých výšlapů. Značka KEEN působí na všech kontinentech a je jedním z největších výrobců obuvi na světě.
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.