Jaké pokuty hrozí za telemarketing v B2B segmentu?
Praha 29. února 2024 (PROTEXT) – Začátkem léta roku 2022 se firmy musely poprat s novelou zákona o elektronických komunikacích. U telemarketingu jsme přešli z opt-out režimu do režimu opt-in (souhlas předem).
Ovšem využití veřejně dostupných telefonních čísel podnikatelů a právnických osob zákon výslovně nezakazuje. Stejně hovoří i společná metodika Českého telekomunikačního úřadu a Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Je tedy možné, legální a bezpečné nabízet podnikům své produkty a služby po telefonu?
Bohužel ne. ČTÚ, který tuto oblast kontroluje a za telemarketing už udělil i milionové pokuty, metodiku neaplikuje vždy v plném rozsahu. Známe případy, kdy za B2B telemarketing padly vysoké pokuty, přestože se jednalo o individuální nabídku na telefonní číslo zveřejněné v sekci Kontakt na webu daného podniku.
Celá zpráva zde: https://www.gdpr.cz/prakticke-problemy-telemarketingu-v-b2b-vztazich
Kontakt:
Aleš Pilný
Tayllorcox
e-mail: ales.pilny@tayllorcox.com