Globální mediální kongres končí po třech dnech živých diskusí a společné tvorby

Abú Zabí 17. listopadu 2023 (PROTEXT) – V závěrečný den kongresu Global Media Congress se účastníci a řečníci zamýšleli nad řadou průkopnických zasedání, která poskytla vhled do současné mediální krajiny i do jejích budoucích trendů. Vzhledem k tomu, že kongres překonal rekordy v počtu účastníků, účasti řečníků i firem a značek, nabídla závěrečná zasedání ještě více rozmanitých pohledů, kreativních nápadů a ducha spolupráce, které se spojily, aby nově definovaly roli médií ve stále se vyvíjející globální společnosti.

Druhý ročník kongresu Global Media Congress zaznamenal fenomenální nárůst návštěvnosti – 23.924 návštěvníků oproti 13.556 v předchozím roce, což představuje 76,48% nárůst návštěvnosti. Zvýšil se také počet zúčastněných zemí – během kongresu se představilo 172 zemí, přičemž 31 nových zemí se zúčastnilo poprvé. Plocha kongresu o rozloze 32.000 metrů čtverečních vzrostla oproti loňskému roku o 78 % a přilákala 77 předních řečníků z oboru z 18 různých zemí.

Pod záštitou šejka Mansúra bin Zayeda Al Nahyana, viceprezidenta, místopředsedy vlády a předsedy prezidentského dvora, se tento den nesl ve znamení řady poutavých hlavních projevů, zasvěcených panelových diskusí a exkluzivních rozhovorů, které přispěly k hlavnímu tématu kongresu, jímž je podpora inovací a obchodního růstu v globálním mediálním prostředí.

Mohammed Jalal Al Rayssi, generální ředitel Emirates News Agency (WAM) a předseda vyššího organizačního výboru Globálního mediálního kongresu, uvedl: „Na Globálním mediálním kongresu se opět sešli vedoucí představitelé, osoby s rozhodovací pravomocí a vedoucí pracovníci renomovaných mediálních institucí z celého světa, aby úspěšně utvářeli budoucnost globálního mediálního průmyslu. Díky koordinovanému úsilí a produktivní výměně kreativních konceptů a průlomových technologických řešení jsme dále upevnili pozici Spojených arabských emirátů jako klíčového globálního centra pro rozvoj mediálního průmyslu a vytvořili základ pro jeho produktivní růst, který bude sloužit světovým ekonomikám a společnostem.“

Třetí den kongresu byl kladen zvláštní důraz na témata tolerance a harmonie v komunitě, sportu a médií a vlivu technologií na různé mediální platformy.

Humaid Matar Al Dhaheri, generální ředitel a výkonný ředitel skupiny ADNEC Group, řekl: „Jsem nesmírně vděčný mnoha vynikajícím účastníkům z celého světa, kteří se k nám připojili, za jejich nadšení a neocenitelné příspěvky. Rád bych také poděkoval moudrému vedení Spojených arabských emirátů za jejich vizi a neochvějnou podporu této celosvětově významné akce. V souladu se závazkem skupiny ADNEC Group podporovat ekonomickou diverzifikaci Abú Zabí prostřednictvím rozšiřování obchodních a turistických příležitostí se těšíme, že v příštích ročnících zopakujeme mimořádný úspěch tohoto kongresu.“

Mezi memorandy o porozumění uzavřenými na konferenci byly v závěrečný den dvě dohody mezi New Media Academy a Core 42 a Asociací novinářů SAE a Americkou univerzitou v Emirátech.

Významným bodem závěrečného dne Global Media Congress bylo slavnostní předání cen v soutěži startupů, která představila nejlepší začínající talenty v mediálním průmyslu. První cenu získala Olga Nayda ze Spojených arabských emirátů za „My Glocal“, internetový nástroj, který pomáhá uživatelům získávat mezinárodní kontakty a ještě více lokálních kontaktů na webových stránkách bez vysokých marketingových výdajů. Druhou cenu získala Noor Alasadi ze SAE za „Lisan AI“, specializovanou platformu pro psaní, která nabízí nejmodernější korektury. Třetí cenu získal „Egab“, průkopnický projekt, za nímž stojí Egypťanka Dina Aboughazala a který nabízí inovativní platformu určenou k posílení hlasu mladých novinářů.

Vynalézavost, která se projevila v soutěži startupů, byla příkladem zaměření Global Media Congress na uvolnění potenciálu nových talentů v mediálním sektoru. V tomto ohledu bylo také důležité, že na letošním ročníku byly zavedeny nové akce Education Stage a Co- Production Majlis, které mají spolu s návratem Innovation Stage, NexTech a Future Media Lab zkoumat vzdělávání a Al jako klíčové faktory budoucího vývoje odvětví. Kromě toho se očekává, že diskuse na elitní úrovni vedené v rámci Future Media Labs povedou k nové Bílé knize o budoucnosti odvětví, která naváže na podobnou publikaci z roku 2022. Díky těmto iniciativám, které mění pravidla hry, potvrdil Global Media Congress 2023 svůj status zásadního fóra pro myšlenkové lídry a nová vizionářská partnerství.

 

Video z akce je k dispozici ZDE

 

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)