Giving Tuesday proběhne už 29. listopadu

Praha 28. listopadu 2022 (PROTEXT) – Svět už zítra oslaví den štědrosti a pomoci druhým a téměř každý třetí Čech se zapojí. Úterý 29. listopadu patří stovkám milionů lidí z nejrůznějších koutů planety, kteří budou společně konat dobro. Jinak tomu nebude opět ani v Česku, kde Giving Tuesday již šestým rokem iniciuje Asociace společenské odpovědnosti. Do nejštědřejšího dne v roce se může jednoduše odkudkoliv zapojit kdokoliv. Na znamení všech dobrých skutků bude zítra svítit v barvách Giving Tuesday rozhledna na pražském Petříně.

Hnutí Giving Tuesday se každoročně slaví ve více než 85 zemích. Lidé darují peníze, svůj čas, hmotné dary, ale i reklamní prostor pro dobrou věc a vymýšlí kreativní a inovativní výzvy, sbírky nebo kampaně. V Česku tento den od roku 2016 zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti. Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků. Jen v loňském roce se v Česku na dobročinné projekty v rámci kampaně podařilo vybrat více než 95 milionů korun, což představuje dosavadní rekord.

„Téměř každý třetí Čech se letos hodlá do Giving Tuesday zapojit. Pro náš národ je solidarita typická, až 86 % Čechů za poslední rok nějakou dobročinnou aktivitu podpořilo, téměř polovina finančně. Přispívali na pomoc dětem, obětem války na Ukrajině, pomoc postiženým tornádem na Moravě a na zvířata,“ popsala Lucie Mádlová, ředitelka a zakladatelka Asociace společenské odpovědnosti a odkázala se na výzkum agentury Ipsos. Podle CAF World Giving Index navíc celosvětově roste solidarita právě mezi českými dárci, oproti roku 2020 se Česko posunulo v žebříčku o 75 míst, a to je největší skok ze všech 119 zkoumaných zemí. Podle Indexu prosperity je naše země v solidaritě desátá nejlepší z celé Evropské unie.

A co Češi plánují na letošní Giving Tuesday? Darování věcí (61 %) a peněz (37 %), dobrovolničení (12 %) a pořádání vlastního charitativního projektu (5 %). „Až dvě třetiny Čechů říkají, že když nebudou mít dostatek financí na dobročinnost, kvůli energetické a finanční krizi, pomoci druhým se nevzdají. Raději přiloží ruku k dílu tam, kde to bude nejvíce potřeba,“ potvrdila Lucie Mádlová.

Chcete také vykonat dobrý skutek a pomoci? Zúčastnit se Giving Tuesday není vůbec nic složitého a nemusí to stát ani korunu. Každý dobrý skutek se počítá. Na webu Giving Tuesday najdete přehled registrovaných aktivit a výzev, kde je možné pomoci. Výzev je každoročně několik stovek.

Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou společnost Albatros Media, ČEPS a Lidl Česká republika. Další informace o Giving Tuesday najdete na www.givingtuesday.cz či na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ.