E-shopy skupiny eRockets vyrostly o 14 %. Recept? Expanze a lepší finance.

Praha 30. ledna 2024 (PROTEXT) – Skupina eRockets, investující do e-shopů, hlásí rekordní rok. Kumulovaný obrat celé skupiny, kam patří projekty Grizly, Sportega, Ovečkárna a Vuch, za rok 2023 přesáhl hranici hranici 1,7 mld Kč bez DPH, což představuje meziroční růsto 200 mil Kč navzdory poklesu e-commerce trhu. „V minulém roce se nakonec podařilo naplnit naše růstové plány a zároveň se i mírně zvýšila celková ziskovost e-shopů, což hodnotíme jako velký úspěch,“ konstatuje Ondřej Klega, CEO eRockets.

Růst obratu táhlo zahraničí, zazářilo hlavně Německo a Maďarsko

V roce 2023 se e-shopy ve skupině eRockets zaměřili na otevírání nových trhů s velkým růstovým potenciálem. Ovečkárna posílá svoje vlněné výrobky do Rakouska, Francie a Nizozemí. Tahounem růstu v roce 2023 bylo Německo, stejně jako u Sportegy, kde pomáhá primárně skvělá nabídka v kategorii hokej a tenis. Celkově region DACH tvoří pro Sportegu již 60 % celého obratu. Nizozemí si pro expanzi zvolila také zmíněná Sportega a přidala i Belgii jako svůj desátý trh.

V projektech Grizly a VUCH se eRockets zaměřil především na středoevropský trh, kde klíčovým faktorem byla pečlivě zvládnutá cenová strategie. „Výsledkem bylo zdvojnásobení obratu v Polsku a výrazný růst v Maďarsku pro e-shop Grizly. Vuch se svým sortimentem kabelek, batohů a peněženek v Maďarsku také dokázal zdvojnásobit obrat,“ pokračuje Ondřej Klega.

Důsledné finanční řízení, interní týmy a chytré marketingové pobídky jako cesta k udržení ziskovosti

Mírně negativní vývoj v prvním pololetí donutil skupinu ještě více se soustředit na finanční řízení a nákladovou strukturu firem. Pokračovalo se v důsledném sledování cashflow, řízení skladové obrátkovosti, forecasty tržeb, marže a dalších klíčových metrik. Implementovány jsou od začátku také tzv. „daily-sales report“ a report krycího příspěvku, který je každý den automaticky zasílán managementu.

„Velká změna se odehrála v oblasti marketingového rozvoje. Nahrazením externích marketingových agentur interními týmy došlo k většímu propojení s obchodem, logistikou a country managementem, což nám umožnilo zvyšovat efektivně marketingové výdaje a nabídnout zákazníkům výhodné marketingové pobídky bez zásadního dopadu do marže,“ říká Klega.

Pro rok 2024 plánujeme růst 20 % a otevření 10 nových trhů

V roce 2024 očekáváme stabilnější obchodní prostředí a předpokládáme růst na úrovni 20 %. Velké úsilí nadále bude věnováno zvyšování marže, posilování známosti značky a celkového hospodářského výsledku. „Chceme výrazně zrychlit růst na trzích jako je Německo, Francie a Holandsko. Během roku otevřeme pro naše projekty celkem 10 nových trhů, převážně v západní Evropě,“ uzavírá Klega.

 

O skupině eRockets

eRockets je česká investiční skupina tvořena zkušenými podnikateli v e-commerce – Tomášem Fikarem, Jiřím Hlavenkou, Ondřejem Klegou a Josefem Mechem. Byla založena v roce 2019. Svým partnerům přináší dlouholeté zkušenosti v e-commerce a know-how spojené s rozvojem společností. Cílem je strategicky rozvíjet eshopy a vytvořit z nich pomyslnou raketu v digitálním světě. Aktuálně drží v portfoliu projekty Grizly, Vuch, Ovečkárna a Sportega.

 

Kontakt:

web: www.erockets.cz

e-mail: info@erockets.cz

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.