Dva mosty u Kfel letos nebudou, řidiči dál musí po objízdné trase

Karlovy Vary 22. prosince 2023 (PROTEXT) – Silnice I/20 u obce Kfely. Nedaleko Karlových Varů. Dva mosty přes řeku Teplá. Na jaře roku 2022 je nechalo Ředitelství silnic a dálnic zbořit s tím, že najatá firma postaví do konce roku nové. Jenže ta nedokončenou stavbu opustila.

Investor musel akci přerušit a hledat nového dodavatele. Smlouvu s ním uzavřel na jaře roku 2023 a stavět se začalo v pátém měsíci. Hotovo mělo být v prosinci. Ovšem ani to se nepovede.

Jiří Baloun, ŘSD Karlovarského kraje: „Termín zprovoznění obou mostů a celý vlastně té silnice I/20 byl k 8. prosince 2023. Bohužel, už na konci listopadu se nám změnily nečekaně klimatické podmínky s tím, že začalo hodně pršet a ty mrazy a ten sníh přišel o trochu dřív, než jsme očekávali. To riziko už tam bylo, když jsme zahajovali tu stavbu, ale bohužel, termín stavby už byl takhle nastavený, s tím se nedá nic dělat a ty mosty se tím pádem nestihnou, protože i kdyby se počasí udobřilo, což vypadá, že by se mělo udobřit, tak za prvé se budou uzavírat k 15.12. obalovny v okolí a druhá věc je, že ta konstrukce betonová je promrzlá a je tak určitá vlhkost, za který se ty práce nedají dokončit.“

Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Ano, bohužel to je v naprostém pořádku, protože most je strašně složitá záležitost, hlavně technologicky a vyžaduje speciální, jak údržbu, tak i opravy. To znamená, pokud je sněžení, zima, mráz, déšť a tak dále, ten most vyžaduje prostě ideální podmínky na opravu a ta oprava se opravdu prodlouží a ty technologické opravy velmi složité a nejdou provést ani nouzově ve špatných povětrnostních podmínkách.“

Tady se přímo nabízí otázka, jestli za přerušenou stavbu nepadne nějaká pokuta.

Jiří Baloun, ŘSD Karlovarského kraje: „Nepadne, protože firma pracovala podle harmonogramu a prakticky s přerušením prací došlo k prázdné stavbě, protože ty klimatické podmínky neodpovídají tak, abychom mohli ten most dále opravovat v požadované kvalitě. Takže z tohoto důvodu práce jsou přerušené na žádost správce stavby, čili dodavatele.“

Pro řidiče to znamená, že cestou z Plzně do Karlových Varů budou dál jezdit po objízdné trase. K podobné situaci došlo vlivem počasí i na dalším mostě. A to u obce Potočiště. Také tam zůstal nedokončený most.

Jiří Baloun, ŘSD Karlovarského kraje: „Ano, je to pravda. Podobný případ se nám stal na D6, tam se jedná o přemostění, nebo spíš nadjezd nad dálnicí D6.“