Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Praha 17. ledna 2024 (PROTEXT) – Středoevropský klastr společnosti Danone, jehož součástí je i Danone Česká republika, dosáhl významného milníku v oblasti udržitelného podnikání a získal ocenění B Corp, což je mezinárodně uznávaný certifikát, který je udělován společnostem vyznačujícím se vysokými standardy sociální a environmentální výkonnosti, transparentnosti a zodpovědnosti. Cílem B Corp je podporovat firmy, které nejenže usilují o zisk, ale také mají pozitivní dopad na společnost a životní prostředí. Tímto úspěchem se Danone CEE stala první společností v regionu s obratem 400 milionů EUR. Společnost Danone dosáhla skóre B Corp 103,3 bodu, což je výrazně více než 80 bodů potřebných k získání certifikace.

Ivan Holub, manažer udržitelnosti pro střední a východní Evropu, k tomuto úspěchu dodává: “Získání mezinárodně uznávané a transparentní certifikace B(enefit) Corporation je důkazem, že i v tak komplexním regionu čítajícím 5 samostatných států využíváme síly našeho podnikání k maximalizaci pozitivního dopadu naší dlouhodobé strategie udržitelnosti. Věříme, že v lepším podnikání je budoucnost, a že se k nám postupem času přidají další firmy smýšlející obdobným způsobem.” Tento úspěch ocenila i Soňa Klepek Jonášová, zakladatelka INCIEN, která poznamenala: “Úsilí společnosti Danone Česká republika v sociální a environmentální oblasti představuje referenční bod pro korporace v regionu střední a východní Evropy i mimo něj.”

Certifikát B Corp, který symbolizuje vysoké standardy v oblasti řízení společnosti, přístupu k zaměstnancům, životnímu prostředí, komunitám a zákazníkům, představuje změnu v myšlení podniků. Nejvýznamnějších úspěchů dosáhla společnost Danone Česká republika v těchto oblastech:

Řízení: Dvojité poslání společnosti Danone, zaměřené a ekonomickou a sociální zodpovědnost, je hluboko zakořeněné v její DNA, se závazkem ke zdraví, životnímu prostředí, lidem a komunitám.Etika a transparentnost: Společnost zavedla rozsáhlé postupy a jasná pravidla, která zabezpečují etiku a transparentnost uvnitř firmy i v hodnotovém řetězci.Zdraví a pohoda zaměstnanců: Společnost klade důraz na lidský přístup a nabízí komplexní balík zdravotních a životních výhod pro všechny zaměstnance. Mezi tyto výhody patří volno navíc pro rodiče při narození nebo adopci dítěte, dovolená nad rámec zákona, dny na zotavení (sick days), zdravotní péče a také životní pojištění.Občanské zapojení a dárcovství: Společnost provádí dlouhodobý průzkum stravovacích návyků malých dětí prostřednictvím jedinečného projektu NutriCheq. NutriCHEQ je praktický nástroj pro diagnostiku a řešení nedostatků ve výživě batolat. Právě v batolecím období, mezi 1. a 3. rokem života dítěte, se nacházejí kořeny celoživotních návyků a nejčastějších chyb ve stravování. Tyto špatné návyky mohou mít v budoucnosti zásadní vliv na rozvoj civilizačních onemocnění, a tím na celkové zdraví v dospělosti. Data získaná z průzkumu jsou základem pro vědecký výzkum a odborná doporučení českých pediatrů.

Ivan Holub dodává: „Získáním certifikace naše cesta nekončí, ale naopak začíná. Jelikož je nezbytné ji každé tři roky obhajovat, dosažené skóre nás zavazuje k ještě ambicióznějšímu pokroku v naplňování našich cílů.” Soňa Klepek Jonášová z INCIEN zdůrazňuje: “Úspěch společnosti Danone Česká republika při získání certifikace je signálem pro všechny podniky, které se snaží o udržitelné a etické fungování, aby se snažily o deklaraci správného směřování ověřením na mezinárodní úrovni. Podobné certifikace pomáhají i předcházet greenwashingu.”

Certifikace Danone Česká republika podporuje globální ambici společnosti Danone dosáhnout 100% certifikaci společnosti. V současnosti je 74,2 % globálního prodeje společnosti Danone pokryto certifikací B Corp.

 

O společnosti

Danone je přední světová potravinářská společnost působící ve třech oblastech zaměřených na zdraví: čerstvé mléčné a rostlinné výrobky, balené vody a speciální výživa pro děti i dospělé. V současnosti vlastní nejrozsáhlejší sbírku fermentačních bakterií na světě a jejím dlouholetým posláním je přinášet zdraví co největšímu počtu lidí prostřednictvím potravin.

Cílem Danone je inspirovat lidi ke zdravějšímu a udržitelnějšímu stravování a dodržování pitného režimu. Zároveň se zavázala dosáhnout měřitelných nutričních, sociálních a společenských vlivů a dosahovat pozitivního vlivu na životní prostředí. Společnost Danone postavila svoji strategii na obnovení růstu, konkurenceschopnosti a vytváření hodnot z dlouhodobého hlediska. Do roku 2025 se chce stát jednou z prvních nadnárodních společností, které získaly certifikaci B Corp™.

S více než 100 000 zaměstnanci po celém světě a prodanými produkty na více než 120 trzích společnost vygenerovala v roce 2021 tržby ve výšce 24,2 miliardy EUR. V současnosti portfolio Danone zahrnuje přední mezinárodní značky (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, atd.). Na českém a slovenském trhu nabízí značky mléčných a rostlinných produktů jako např. Activia, Actimel, Danette, Kostici a Fantasia, Alpro, ale i výrobky dětské výživy Nutrilon a Hami a přípravky klinické výživy spojené se značkou Nutricia – Nutridrink, Forticare, Cubitan, Nutrison, Neocate a další.

Danone je součástí evropské akciové burzy Euronext Paris a zároveň je součástí amerického finančního trhu OTCQX prostrednictvím programu ADR (American Depositary Receipt). Je součástí akcií předních indexů udržitelnosti včetně indexů spravovaných společnostmi Vigeo Eiris a Sustainalytics a také Ethibel Sustainability index, indexu MSCI ESG, série indexů FTSE4Good, indexu genderové rovnosti Bloomberg a indexu přístupu k výživě.