Občané už nemusejí vypisovat celé jméno svého bydliště

Obyvatelé Aše s tím asi problémy nemají. Ale lidé z welšského Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, nebo z Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi tráví při vyplňování svého bydliště při platbou kartou dlouhé minuty. Prý jim to působí stres, vyzkoumala karetní společnost Mastercard. Proto se spojila se sedmi evropskými městy s neobvykle dlouhými názvy, která se stala hlavními městy služby Click to Pay – platebního řešení na jedno kliknutí.
V loňském roce si tři čtvrtiny českých zákazníků rozmyslelo svůj nákup na internetu kvůli komplikacím při placení. Nejčastěji je odradilo to, že k nákupu potřebovali údaje své platební karty, které zrovna neměli u sebe, nevyhovovala jim nabídka platebních možností nebo měli obavu o bezpečnost webových stránek.
Opisování údajů platební karty zákazníkům bere čas i nervy. Mezi českými spotřebiteli by si 42 procent přálo, aby už nemuseli ručně zadávat platební údaje. V celoevropském měřítku si to samé přeje 44 procent zákazníků. Lidem vadí také to, když údaje své karty musí dávat e-shopům, problém s tím má 59 % českých zákazníků a 56 % evropských.
„Zdlouhavé vyplňování platebních údajů nebo fakturační adresy je pro české zákazníky při online nákupech zásadní komplikací. Nejčastějšími důvody, proč raději volí nové digitální platební metody, je šetření času, větší bezpečnost a možnost pohodlně platit kdekoliv a kdykoliv. Z tohoto pohledu je ideální naše inovativní služba Click to Pay, díky které zákazníci zaplatí na pár kliknutí na všech zařízeních bez ohledu na výrobce nebo operační systém. Díky technologii tokenizace v rámci transakce vůbec nefiguruje číslo platební karty, což ještě zvyšuje bezpečnost. Ke Click to Pay nově máme dokonce ambasadory, a to sedm evropských měst s nejdelšími názvy, protože právě jejich obyvatelům tato služba ulehčí život nejvíce,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.
Nabídka platebních možností je pro české zákazníky důležitá. Dvě třetiny z nich preferuje online prodejce, který má k dispozici známého poskytovatele platebních služeb. Více než polovina by si přála, aby obchodníci přijali jeden univerzální platební systém, v Evropě by to ocenilo dokonce 56 % zákazníků.
Lidem z Nové Vsi u Nového Města na Moravě se také uleví
Průměrný český zákazník stráví při nakupování téměř tři minuty (2,9 min) vyplňováním své adresy a platebních údajů. To jsou dohromady téměř tři hodiny během 62 nákupů, které v průměrném roce uskuteční. Ještě hůř jsou na tom obyvatelé Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi, Nové Vsi u Nového Města na Moravě a dalších měst s extrémně dlouhými názvy.
Díky spolupráci se společností Mastercard je nyní právě Brandýs nad Labem-Stará Boleslav jedním z hlavních měst platebního řešení na jedno kliknutí – služby Click to Pay. Obyvatelé Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi budou mít mezi prvními v Evropě možnost vyzkoušet si novou technologii, která jim ušetří čas a zároveň posílí zabezpečení jejich online nákupů.
„Žít ve městě s nejdelším názvem v České republice je pro naše obyvatele zdrojem patřičné hrdosti. Na druhou stranu ale není nutnost celé jméno pravidelně vypisovat nic záviděníhodného. A stejně jako jsme hrdí na historický význam našeho města, dokážeme si od sloučení měst Brandýs nad Labem a Stará Boleslav v 60. letech minulého století náležitě vážit každé dobré zkratky. To platí i pro technologie, které nám do života přinášejí zjednodušení a lepší zabezpečení. Nepochybuji o tom, že tuhle chytrou novou technologii placení na jedno kliknutí uvítá každý, nejen u nás, ale i kdekoliv jinde v Evropě,“ říká Petr Soukup, starosta Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi.
Mezi další města jedinečná svým názvem, se kterými společnost Mastercard rovněž navázala spolupráci, jsou Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch ve Walesu nebo Westerhaar-Vriezenveensewijk v Nizozemsku. Společnost Mastercard spolupracuje s celou řadou lidí v každé z vybraných obcí, aby osvětou a dalšími akcemi využívání této platební služby podpořila.
Služba Click to Pay zákazníkům online obchodů umožňuje platit jedním kliknutím, bez nutnosti zdlouhavě zadávat údaje své platební karty. Spotřebitelé mají možnost při dokončování nákupu zvolit ikonu Click to Pay či si svou platební kartu do služby Click to Pay zaregistrovat prostřednictvím své bankovní aplikace.