Nesnězeno s Penny zachránilo 900 tun potravin

V loňském roce díky prodeji zlevněných balíčků s čerstvými potravinami, kterým se blíží doporučená doba spotřeby, pomohli zákazníci maloobchodního řetězce Penny zachránit na 900 tun potravin. Prostřednictvím aplikace Nesnězeno si zákazníci vyzvedli celkem 234 tisíc těchto potravinových balíčků, dalších 214 tisíc obdobných balíčků distribuovalo přímo Penny.
„Díky spolupráci s platformou Nesnězeno se nám daří efektivně snižovat plýtvání potravinami a zároveň nabízet zákazníkům výhodné možnosti nakupování. V této chvíli máme tento úspěšný projekt zavedený na přibližně polovině našich prodejen a v letošním roce ho plánujeme dále masivně rozšiřovat,” říká Petr Baudyš, vedoucí pro kvalitu a udržitelnost společnosti Penny.
Balíčky obsahují pečlivě vybrané čerstvé potraviny, jako jsou mléčné výrobky, ovoce a zelenina, uzeniny nebo pečivo, které je stále vynikající kvality, ale blíží se jim datum spotřeby. Díky slevě minimálně 50 % si je mohou zákazníci odnést domů a užít si je za zlomek ceny.
V Penny nepřijdou nazmar ani neprodané rohlíky. Úsporný projekt „Rohlík na strouhanku“, který se soustředí na zužitkování staršího pečiva, loni ušetřil na 5 milionů kusů pečiva, které zákazníci využili k výrobě domácí strouhanky.
Řetězec dlouhodobě podporuje regionální potravinové banky darováním neprodaných, ale stále kvalitních potravin. V uplynulém roce se podařilo zachránit a darovat téměř 100 tun potravin, které prostřednictvím výdejen potravinové pomoci zamířily k těm, kteří je nejvíce potřebují. Tento objem zahrnuje i pomoc, kterou Penny poskytl během loňských povodní. Tři kamiony naplněné nezbytným zbožím byly okamžitě poslány do nejvíce postižených oblastí.