Lidé utrácejí za zážitky více než za zboží

Ilustrační foto: Steve Buissine z Pixabay

Češi stále častěji upřednostňují jedinečné zážitky před materiálními nákupy, přičemž jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je wellness. Nejvíce se za wellness resorty utrácí v létě a na podzim, kdy na ně připadá 57 procent celkových výdajů. Dokládají do údaje karetní společnosti Mastercard.

Výdaje ve wellness resortech u nás meziročně vzrostly o 1,9 procentního bodu, což Česko řadí na druhé místo mezi sledovanými zeměmi, hned za Thajskem. Celkově výdaje na luxusní zážitky vzrostly v Česku meziročně o 1,8 procentního bodu. Nejvíce se za wellness resorty utrácí v létě a na podzim, kdy na ně připadá 57 procent celkových výdajů. Naopak prémiová fitness centra zaznamenávají vrchol v zimních měsících s 32 procenty ročních výdajů, zatímco na jaře je to pouze 22 procent. Tento trend je součástí širšího posunu ve spotřebitelském chování, kdy lidé dávají přednost zážitkům před materiálními statky.

„Lidé dnes očekávají nejen výjimečné zážitky, ale i jednoduché a bezpečné způsoby, jak za ně zaplatit – ať už jde o relaxaci ve špičkovém wellness resortu nebo účast na skvělém hudebním festivalu. Mastercard přináší platební řešení, která umožňují plynulý a bezstarostný průběh každé transakce, aby se zákazníci mohli plně soustředit na to, co je pro ně důležité,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Institut pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce2020. Jeho posláním je analyzovat makroekonomické trendy pohledem spotřebitele.