Letošním hitem dovolených se stalo Polsko

Ilustrační foto: ImaArtist z Pixabay

Letos v létě vycestovalo na dovolenou téměř 250 000 Čechů. Vzrostl nejen počet prodaných pobytů, ale i průměrná hodnota dovolených. Mezi nejoblíbenější zahraniční destinace patřilo Polsko, Slovensko, Rakousko a Maďarsko, zaznamenal portál Slevnomat.

„Celkově jsme oproti loňskému roku za letní sezónu zaznamenali 23% nárůst v tržbách a 8% nárůst v počtu prodaných pobytů. Na dovolenou s námi letos vyrazilo o 11 % více lidí. Letos poprvé u nás také zahraniční cesty tvořily vyšší hodnotu než tuzemské pobyty,“ říká Tomáš Braverman, ředitel Slevomatu.

Slevomat od června do srpna 2024 prodal na 104 000 pobytů v hodnotě 905 milionů korun. Do Česka i zahraničí s ním vycestovalo 244 930 lidí. Průměrná hodnota pobytu byla 8700 Kč, tedy o 1000 Kč více než loni. Zatímco Česko obhájilo svou pozici nejoblíbenější destinace na prodloužené letní víkendy, ze zahraniční nabídky nejvíce táhlo sousední Polsko, Rakousko, Slovensko či vzdálenější Maďarsko.

„Průměrná hodnota dovolených v zahraničí se u nás pohybovala okolo 13 tisíc korun, to je o 2000 korun více než loni. Jako černý kůň se ukázalo Polsko, které tvořilo téměř třetinu prodejů všech pobytů mimo Česko. Největší nárůst oproti loňsku jsme pozorovali u Rakouska a Chorvatska,“ přibližuje Braverman.

Přestože Chorvatsko v některých oblastech výrazně zdražilo ceny potravin a ubytování, i tak si ho mnoho Čechů ani letos nenechalo ujít. „Oblast Jadranu je pro Čechy stále srdcovkou. Na druhou stranu, někteří z nich stále raději mění vysoké ceny a dlouhou cestu za příhodnější Polsko, které má nejen krásné pláže, ale také výhodnější nabídky,“ dodává Braverman. Stoupající ceny v chorvatských letoviscích probudily zájem i o dříve dražší destinace jako Itálie, u nichž prodeje oproti loňskému roku stouply až o 50 procent.

Společnost Slevomat byla založena v Praze v roce 2010. Tento portál na zážitky opakovaně plní kalendáře 6 milionům registrovaných zákazníků.