Kým budu přivádí děti k technickým profesím

Ilustrační foto: Alexander Fox | PlaNet Fox z Pixabay

Nedostatek studentů na technických fakultách a nedostatek zaměstnanců na technických pozicích. To je realita, na níž se už několik let nic nemění. Počet studentů technických oborů se oproti roku 2010 dokonce o 40 % snížil, poptávka po technicky vzdělaných lidech převyšuje počet absolventů odborných škol dokonce několikanásobně. Změnit to chce nový projekt Kým budu, který spouští vydavatelství Konstrukce Media.

„Platformu jsme vytvořili s cílem řešit dlouhodobý a palčivý problém nedostatku odborníků v technických profesích, uvědomujeme si nutnost podpory zavedení duálního vzdělávání v České republice stejně jako tomu je v okolních zemích,“ říká výkonná ředitelka vydavatelství Konstrukce Media, andragožka a propagátorka mimoškolního vzdělávání Dagmar Šír. „Platforma Kým budu bude efektivně pomáhat především v systematickém budování značek zaměstnavatelů na trhu práce. Prostřednictvím webu i sociálních sítí osloví nejširší populaci mladých lidí i jejich rodičů a pedagogů.“

Kým budu je především inovativní webový magazín zaměřený na žáky základních a středních škol ve věku 12 až 18 let, ale i jejich rodiče. Nabídne poutavý obsah pro Generace Z i Alfa. Pro maximální dosah mezi mladou generací bude tato platforma aktivně působit na sociálních sítích, na Instagramu, YouTube, TikToku, spíše pro rodiče pak na Facebooku. Důležitým aspektem projektu je, že bude přístupný zdarma pro děti, rodiče i pedagogy.

„Uvědomujeme si nutnost podpory zavedení duálního vzdělávání v České republice stejně jako tomu je v okolních zemích,“ říká Dagmar Šír.

Obsahem webu budou videoreportáže, podcasty, teasery, krátké psané reportáže (pro maminky a pedagogy), rozhovory s profesionály a další příspěvky. Důležitá bude forma a propojení seriózního webu s aktuálním světem mladých, a to i se zřetelem na jejich osobitý jazyk. Klíčová bude i každodenní aktivita na sociálních sítích. „Plánujeme také pravidelné newslettery a další interaktivní prvky, jako jsou webináře, webové besedy, eventy, projektové dny, besedy a soutěže,“ vypočítává Dagmar Šír.

„Naším hlavním posláním je pomáhat mladým lidem s výběrem budoucí profese, zvýšit zájem studentů o technické obory, přiblížit atraktivním způsobem technické profese nové generaci, zároveň motivovat a podporovat firmy v náboru kvalifikovaných odborníků a v neposlední řadě posílit konkurenceschopnost českého průmyslu jako celku,“ shrnuje Šír.„Vnímáme potřeby našich klientů a spolupracujících středních i vysokých škol, reflektujeme prohlášení oborových svazů a sdružení. První myšlenka na projekt Kým budu byla logickou reakcí na vše výše zmíněné.“

Konstrukce Media je odborným vydavatelstvím, organizátorem a pořadatelem odborných konferencí, Reaguje na potřeby českých zaměstnavatelů v průmyslových odvětvích a usiluje o podporu výchovy nové generace odborníků.