Knihobot v Německu vyrostl o 450 % a jde dále do Evropy

Ilustrační foto: PublicDomainPictures z Pixabay

Knižní antikvariát Knihobot na jaře oznámil expanzi do Evropy. Nyní, na konci léta, už zahraniční tržby dosáhly 50 % z celkových 460 milionů a firma má tak nakročeno splnit předsevzatý cíl – tedy dvojnásobný růst oproti loňskému roku. Oznámila to společnost Knihobot.

„Když chcete udržet růst, je třeba, aby každý pracoval na sto procent a měli jste sehraný tým. Pokud máte motivované zaměstnance a všichni vědí, jaký je cíl, ani dvojnásobný růst není nedostižná meta. Není to ale zadarmo,“ přiznává Dominik Gazdoš, zakladatel Knihobotu. 

Momentálně je Knihobot zhruba v polovině svého plánu, blíží se k půlmiliardovému obratu a má prodáno tři miliony knih, o milion více než vloni touto dobou. Hlavní sezóna jej přitom teprve čeká, protože knižní trh tradičně ožívá s podzimem a vrcholí před Vánoci.

Největší zahraniční trh představuje pro Knihobot Německo. Na začátku léta se v hlavním městě zvýšil počet objednávek i výkup knih přes partnerská knihkupectví a obchody o více než sto procent. Navíc se díky tomu firmě podařilo navázat další spolupráce. Zákazníci se tak mohou těšit na nová výdejní i příjmová místa.

Zdárně se ale rozjíždí také další trhy, a to i díky tamním místním manažerům. Ve Francii představuje Bookbot tamním čtenářům Marie Muchová, jež ve Francii dlouhodobě žije a zná tedy dokonale místní kulturu. Italský trh vede Emanuela Ciafrei. 

„Zahraniční trhy tvoří aktuálně polovinu našich tržeb. Daří se nám tak držet plán, který jsme si předsevzali. Jen v Německu jsme meziročně vyrostli o 450 %,“ komentuje situaci Lívia Čadová, vedoucí expanze.

Knihobot neláká pouze nové zákazníky na evropských trzích, ale vylepšuje služby i pro ty stávající. Ať už jsou to dílčí inovace na e-shopu nebo změny procesu, které urychlují doručení objednávek.

„Pokud si chcete udržet pozice, a ještě lépe i růst, je třeba neustále inovovat. Vždy je třeba být o krok napřed před konkurencí a nabídnout zákazníkům to nejlepší,“ říká Žaneta Kratochvílová, marketingová manažerka Knihobotu. Díky expanzi se významně rozšířila nabídka Knihobotu, která nyní čítá více než 1,7 milionu knih. Čeští čtenáři se navíc snáze dostanou k zahraničním knihám, které by jinak museli objednávat přes zahraniční e-shopy a ještě na ně dlouho čekat.

Knihobot.cz je největší český knižní secondhand. Vznikl v roce 2019 pod taktovkou Dominika Gazdoše. Kombinuje moderní technologie se zodpovědným přístupem ke knihám z druhé ruky. Jeho hlavní misí je změnit fungování knižního trhu a naučit Čechy vracet knihy zpět do oběhu. Funguje po celé České republice, na Slovensku, v Rakousku, Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Belgii a Nizozemí.