Firemní manažeři štěstí mohou předcházet vyhoření
Pozici „manažera štěstí“ nebo jinak pojmenovaného specialisty, který se stará o spokojenost zaměstnanců, vnímá 56 % zaměstnavatelů jako dobrý přístup, který zvyšuje motivaci a loajalitu lidí. Ukázal to online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, ředitelů a personálních šéfů firem.
„Jen 17 procent zaměstnavatelů považuje takovou pozici za módní výstřelek, který časem pomine,“ dodává František Boudný, šéf Předvýběru.CZ. Že výplata je pro zaměstnance důležitější se domnívá 13 % respondentů.
Firmy k vytváření podmínek pro spokojenost zaměstnanců přistupují různě. „Samostatný manažer štěstí má velký smysl ve firmách okolo třiceti až sta zaměstnanců, kde je velké riziko vyhoření,“ míní Tomáš Pětivoký, šéf firmy Dine4Fit. V menších firmách takového specialistu nezaměstnávají. „Snažíme se spokojenost zaměstnanců monitorovat otevřenou komunikací na všech úrovních firmy,“ říká Milan Ptáček, ředitel společnosti Signal Projekt.
Personalisté se shodují, že šťastní zaměstnanci jsou přínosem. „Spokojený zaměstnanec výrazně ovlivní své výsledky a určitě není radno jeho spokojenost podceňovat,“ potvrzuje Štěpánka Zdvořáková, personální ředitelka firmy Schindler, která doporučuje spolehlivě si ověřit, že zaměstnavatel ví, co ovlivňuje spokojenost jeho lidí.„Pohoda na pracovišti má významný vliv na výkon zaměstnance a na jeho ochotu pracovat a hledat i případně nadstandardní řešení problémů,“ dodává Barbora Vinařová, personalistka společnosti Integra Metal Systems.
Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která se soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů na pracovní pozice.