Electro World se mění na Datart

Ilustrační foto: Datart

Po schválení spojení zlínské skupiny HP Tronic (Datart) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná plánovaná integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku Datart, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům, sdělila společnost HP Tronic.

Začátkem června schválil slovenský Protimonopolný úrad (PMÚ) plánované spojení zlínské skupiny HP Tronic se slovenským NAY. Obě společnosti tak dostaly zelenou k vytvoření společného holdingu, které avizovaly už v roce 2023 jako reakci na vývoj trhu a na nové výzvy – zejména pak rostoucí vliv online prodejců a globálních online tržišť (tzv. marketplace). „Spojení HP Tronic a NAY je logickou odpovědí na dynamické změny na trhu, říká František Mikoška, obchodně marketingový ředitel Datartu.

V těchto týdnech vstupuje spojení firem do své realizační fáze. Tento proces zahrnuje kromě postupné integrace všech interních procesů, včetně logistiky, zákaznických služeb, nákupu, informačních technologií, personalistiky, či marketingu, i přeznačení vybraných prodejen Electro World na značku Datart. 

„Z technického, časového i finančního hlediska je rebranding dlouhodobý a náročný proces. Provádíme jej proto postupně. Současně otevíráme nové a modernizujeme stávající prodejny Datart. Vše probíhá za plného provozu, aby nedošlo k omezení zákazníků. Každou prodejnu řešíme individuálně s ohledem na její stavební dispozice a umístění. Našim zákazníkům nabídneme širší sortiment produktů, lepší dostupnost služeb a inovativní přístup k nakupování,“ říká František Mikoška.

V aktuální první fázi spojení probíhá komunikace směrem k zákazníkům, kteří jsou informováni o změně značky Electro World na Datart a o tom, co to pro ně znamená.