Do Česka vstoupil rekordní počet nových značek

Ilustrační foto: ezael Melgoza na Unsplash

Na český maloobchodní trh za prvních 6 měsíců letošního roku vstoupilo 20 značek. Tento počet je v meziročním srovnání za stejné časové období rekordní. Nejčastěji šlo o kosmetiku (zdraví a krása – 6 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 5 značek). Z nich 19 otevřelo v Praze, pouze jedna v outletovém centru v moravských Hatích, informovala agentura Cushman & Wakefield.

Nejvýznamnějším vstupem na český trh byly v prvním pololetí značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo, které jako jediné z nově vstupujících řadíme do luxusního segmentu. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky.

„Dále vedeme jednání s několika luxusními a prémiovými značkami kosmetiky, jež mají zájem o vstup na český trh. Tento trend ukazuje, že Česká republika se stává stále atraktivnější destinací pro luxusní značky, které zde vidí rostoucí potenciál,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu firmy Cushman & Wakefield.

Z gastronomických konceptů u nás otevřel slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fine dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka, který na místním trhu nahradil taiwanský Chatime. 

Nejočekávanějším vstupem v oblasti gastronomie je v letošním roce jednoznačně americký fast food Five Guys. Ten by měl otevřít svůj první provoz v rámci nově otevřeného obchodního centra Máj na Národní třídě v Praze. Jeho protipólem, s nabídkou sekce zdravých jídel a salátů, bude dean&david, který svou první pobočku otevře rovněž v obchodním centru Máj. Hned ve vedlejším obchodním centru Quadrio mu ještě letos bude konkurovat gruzínský koncept zdravého občerstvení SKA. Ten svou první pobočku otevře nejdříve v Kaprově ulici v Praze.

„Vstup nových gastronomických konceptů, zpravidla z okolních zemí, potvrzuje diverzifikaci a dynamiku českého trhu. Spotřebitelé vyhledávají stále rozmanitější kulinářské zážitky,“ říká Jan Kotrbáček. „S tím, jak se mění stravovací návyky a roste poptávka po zdravých a kvalitních potravinách, očekáváme, že se v blízké budoucnosti objeví ještě více inovativních a specializovaných konceptů.“

Málo zastoupené byly doposud módní značky. Na český trh vstoupila prémiová italská móda Bikkembergs, či francouzský Danyberd. 

V sektoru doplňku je to slovenská optika Eyerim, která v Karlíne otevřela svou první prodejnu. Sekce elektroniky má dvě značky: americké elektrické koloběžky MIA Dynamics, anebo společnost DJI, která představila první vlajkovou prodejnu dronů DJI v Masaryčce. V rámci tohoto kancelářského projektu také otevřela první pobočku slovenská estetická klinika IEM Spa.

V segmentu  volného času a zábavy dále otevřel v pražském Paláci Dunaj koncept Zažijte Evropu, který je součástí návštěvnických center Europa Experience, a nabízí tak mladým i dospělým unikátní vhled do fungování Evropské Unie. Westfield Chodov má nově pobočku cestovní kanceláře TUI. Nábytek zastupuje značka Kave Home ze Španělska, koupelnové doplňky prémiová rakouská značka Vossen.

Společnost Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) je poskytovatelem realitních služeb pro nájemce i vlastníky nemovitostí. Zaměstnává cca 52 000 lidí v téměř 400 pobočkách v 60 zemích světa. V roce 2023 dosáhly příjmy společnosti 9,5 miliardy dolarů.