Chytrý Honza je poprvé ve své historii ziskový

Finančně technologická společnost Chytrý Honza se v loňském roce dostala poprvé ve své historii do zisku. Mimo to se jí také podařilo zvýšit obrat o 25 % na 538 mil. Kč a rozšířit poradenskou síť na více než 700 poradců. To se firmě, vedené Jiřím Havrlantem, povedlo díky restrukturalizaci, která začala ke konci roku 2020. Navzdory konci hypotečního boomu firma věří, že v nastaveném růstovém trendu bude nadále pokračovat.

„Uzavřeli jsme nadmíru úspěšný rok. Na začátku loňského roku jsme stáli před mnoha různě obtížnými rozhodnutími, jak Chytrého Honzu ozdravit a vrátit mezi lídry ve světě finančního poradenství a obnovit důvěru poradců. Finální hospodářské výsledky ukazují, že se nám to povedlo. Máme stabilní základ, na kterém můžeme stavět, a plně se soustředit na další růst,” komentuje úspěšný loňský rok Jiří Havrlant, CEO a člen představenstva Chytrého Honzy.

Uplynulý rok se Chytrému Honzovi podařilo poprvé za 14 let existence ukončit se ziskem. Obrat navýšil o čtvrtinu, a to ze 431 mil. Kč v roce 2020, na 538 mil. Kč v loňském roce. Spolupracujícím poradcům v síti Chytrého Honzy se podařilo loni zprostředkovat hypoteční úvěry v celkové hodnotě 13,2 miliardy korun, znamenající 36% nárůst oproti roku 2020.

Interními změnami se Chytrý Honza reorganizoval a upevnil svou pozici na trhu srovnávačů finančních produktů. Měsíčně Chytryhonza.cz a Hypo-portal.cz využívá 120 000 návštěvníků, ročně 370 000 unikátních návštěvníků. Oba portály propojují síť kvalifikovaných poradců Chytrého Honzy s lidmi, kteří potřebují poradit se správným výběrem finančních produktů. “Za dobu své existence dokázal Chytrý Honza vybudovat pevné technické zázemí a rozsáhlou síť, kterou loni rozšířil na více než 700 spolupracujících poradců. Právě kvůli stabilnímu zázemí a klientům, kteří navštíví naše portály, přitahuje Chytrý Honza i nadále  další poradce, se kterými navazujeme nová partnerství,” komentuje Havrlant.

V letošním roce plánuje Chytrý Honza navázat na finanční výsledky roku 2021, stejně tak nadále masivně investovat do IT, značky a posilování strategických partnerství s největšími finančními a pojišťovacími hráči na trhu. „Do budoucna můžeme těžit z naší historie, za kterou se nám povedlo vybudovat funkční poradenskou síť a online srovnávače. Tato kombinace je atraktivní jak pro lidi hledající finanční produkty, tak pro samotné poradce. V očekávání blížící se konsolidace trhu jsem přesvědčený, že Chytrý Honza může být jedním z vítězů a posílit svou pozici přední finančně poradenské společnosti. Toho chceme dosáhnout díky pokročilým technologiím, které budou v dalším vývoji trhu rozhodující,” doplňuje Havrlant.

Přesunem finančního poradenství do online prostředí se proměnil i způsob akvizice klientů. Síla leadů jako prostředku k získávání klientů se odráží i v růstu tohoto segmentu, který skokově vzrostl o 260 procent.

„Poslední krizové roky přinesly digitalizaci i do finančně-poradenského odvětví. Akvizice klientů proto probíhá čím dál více skrze online kanály. To se potvrzuje četnými kvalitními leady skrze oba naše portály Chytrýhonza.cz a Hypo-portal.cz. Zároveň díky portálům sledujeme změny trendů v poptávce po finančních produktech. Potvrzuje se stále nižší zájem o hypoteční produkty, kterou však na druhou stranu vyvažuje poptávka po životním pojištění či investicích,” komentuje změny trendů Havrlant.

Chytrý Honza vznikl v roce 2008 nejprve jako hypoteční portál. V roce 2011 rozšířil svou působnost a změnil se ve srovnávací portál chytryhonza.cz. Z původní pozice tržiště a srovnávače se v roce 2015 strategicky přesunul na současnou pozici online platformy s komplexními službami pro koncové zákazníky i finanční poradce. Strukturálně se jedná o takzvaný broker pool, tedy servisní organizaci určenou pro jednotlivce i poradenské firmy.