Česká studentská aplikace proti šikaně se ujala ve světě

Ilustrační foto: Goran Horvat z Pixabay

Český startup FaceUp, autor aplikace pro whistleblowing, za necelých 5 let od spuštění komerční verze obsluhuje přes 1600 firemních klientů ve více než 70 zemích. K jeho platformě má přístup více než milion uživatelů. Oznámila to firma svou tiskovou zprávou.

FaceUp vznikl jako technologické řešení šikany na školách, začátkem roku 2020 se jeho využití rozšířilo také do firemního prostředí. Společnostem pomáhá zajistit compliance, efektivně sbírat zpětnou vazbu, včas odhalovat nekalosti, reagovat na podněty zaměstnanců i zajistit whistleblowingové řešení, které vyžaduje zákon o ochraně oznamovatelů.

„Na začátku roku 2024 tvořilo zahraničí pouze 30 % našich příjmů. Díky intenzivnímu zaměření na expanzi a úspěšné investici se nám dnes podařilo toto číslo zvednout na 51 %,“ říká Jan Sláma, zakladatel FaceUp Technology.

Na domácím trhu FaceUp spolupracuje s více než tisícovkou firem. Mezi největší klienty se řadí například australská odnož společnosti Yum! Brands, provozující řetězce s rychlým občerstvením KFC, Taco Bell a Pizza Hut, úspěšný globální startup Zendesk nebo lokální pobočky firem jako Mercedes, Heineken, Emirates či Renault.

Působení FaceUp se podle Jana Slámy ve světě liší podle regionů: „Nejvíce klientů máme v USA a dalších anglofonních zemích, protože zde firmy dlouhodobě chápou, že se o zaměstnance a jejich potřeby musí zajímat. V Latinské Americe FaceUp přispívá k boji proti korupci, zatímco v Evropě úspěšně pomáhá s naplňováním evropské směrnice o whistleblowingu.”

FaceUp je český technologický startup založený Janem Slámou, Davidem Špunarem a Pavlem Ihmem. V roce 2017 vznikla jeho školní nezisková verze zaměřená na boj proti šikaně NNTB, o tři roky později se spustila komerční varianta určená pro firmy po celém světě, kterým pomáhá plnit požadavky v oblasti whistleblowingu, compliance a budovat otevřenou firemní kulturu. Zakladatelé za své projekty v oblasti sociálního podnikání získali řadu světových ocenění, nejnověji Deloitte Impact Star. V roce 2024 získal FaceUp investici 70 milionů korun na podporu další expanze.