Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka potvrzuje loajalitu českých zákazníků

  

Praha 8. listopadu 2024 (PROTEXT) – Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou. O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s často vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.

„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.

Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.

Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.

Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.

Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.

„Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

 

Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:

výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel B2C mediální partneři:tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelstvírádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadioinstore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV internetový portál JenŽeny.cz B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE

Speciální partneři:

Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORALKOHOLBOŽKOVStock Plzeň-BožkovBALENÉ VODYMAGNESIAMattoni 1873ČISTICÍ PROSTŘEDKYSAVOUnilever ČRČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKYLINDTLindt & SprüngliDÁMSKÁ HYGIENAALWAYSProcter & Gamble Czech RepublicDEKORATIVNÍ KOSMETIKADERMACOLDermacolDĚTSKÁ VÝŽIVAHIPPHipp CzechDĚTSKÉ PLENYPAMPERSProcter & Gamble Czech RepublicE-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁKIQOSPhilip Morris ČRFUNKČNÍ NÁPOJEISOSTAREsatradeHOLENÍGILLETTEProcter & Gamble Czech RepublicHRAČKY FIGURKYIGRÁČEKEFKO-kartonKONDOMYDUREXReckitt Benckiser (ostatní)KOŘENÍVITANAOrkla Foods Česko a SlovenskoKRMIVA PRO KOČKYWHISKASMars CzechKRMIVA PRO PSYBRITVafo PrahaMASO A UZENINYKOSTELECKÉ UZENINYKostelecké uzeninyPIVO A PIVNÍ NÁPOJEPILSNER URQUELLPlzeňský PrazdrojPRACÍ PROSTŘEDKYARIELProcter & Gamble Czech RepublicPRIVÁTNÍ ZNAČKYPENNYPenny MarketPROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍJARProcter & Gamble Czech RepublicSTAVEBNICELEGOLEGO TradingSYCENÉ NEALKO NÁPOJEKOFOLAKofola ČeskoSlovenskoTABÁKOVÉ VÝROBKYMARLBOROPhilip Morris ČRTĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKANIVEABeiersdorfVEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINYGARDEN GOURMETNestlé ČeskoVÍNATEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICETemplářské sklepy ČejkoviceVLASOVÁ KOSMETIKAHEAD & SHOULDERSProcter & Gamble Czech Republic

 

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORČERPACÍ STANICETANK ONOTank ONOE-SHOP S POTRAVINAMIROHLÍK.CZVelká peckaHOBBYMARKETYOBIOBIOČNÍ OPTIKYGRANDOPTICALGrandVision CZPARFUMERIENOTINONotinoPRODEJCI DROGERIEDM DROGERIEdm drogerie marktPRODEJCI ELEKTRADATARTHP Tronic ZlínPRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍRŮŽOVÝ SLONRůžový slonPRODEJCI KNIHKNIHY DOBROVSKÝDOBROVSKÝPRODEJCI LÉČIVDR. MAXČeská Lékárna HoldingPRODEJCI NÁBYTKUIKEAIKEA Česká republikaPRODEJCI OBUVIDEICHMANNDeichmann-ObuvPRODEJCI ODĚVŮH&MH&M Hennes & Mauritz CZPRODEJCI POTRAVINLIDLLidl Česká republikaPRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATASUPER ZOOPlaček GroupPRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKYYVES ROCHERYVES ROCHERPRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍSPORTISIMOSportisimoPRODEJCI ŠPERKŮSWAROVSKISwarovski BohemiaQ-COMMERCEFoodoraDelivery Hero Czech Republic

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORBALÍKOVÉ SLUŽBYZÁSILKOVNAZásilkovnaBANKYČESKÁ SPOŘITELNAČeská spořitelnaCESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURYČEDOKČedokDODAVATELÉ ENERGIÍSKUPINA ČEZSkupina ČEZJAZYKOVÉ ŠKOLYBRITISH COUNCILBRITISH COUNCILKLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNYMEDICOM CLINICMedicom ClinicKUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIASIKOSIKO KOUPELNYOČNÍ KLINIKYGEMINIGemini oční klinikaPOJIŠŤOVNYGENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNAGENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNAPOSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEBČESKÉ DRÁHYČeské dráhyPOSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEBT-MOBILET-Mobile Czech RepublicQUICK-SERVICE RESTAURANTMCDONALD’SMcDonald’s Česká republikaREALITNÍ KANCELÁŘEM&M REALITYM&M reality holdingSÁZKOVÉ KANCELÁŘETIPSPORTTipsportSÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍEUCEUCSROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍSROVNEJTO.CZSrovnejto.cz

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORDERMOKOSMETIKAVICHYL’Oréal Česká republikaDĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁMSUDOCREMTeva Pharmaceuticals CRDĚTSKÉ MULTIVITAMÍNYRAKYTNÍČEKTEREZIA COMPANYDOPLŇKY STRAVY NA IMUNITUPREVENTANNeuraxpharm BohemiaPÉČE O OČIVISINEKenvuePROBIOTIKABIOPRONStada Pharma CZPŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKUSTREPSILSReckitt Benckiser (pharma)PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮVOLTARENHaleonPŘÍPRAVKY NA KAŠELSTOPTUSSINTeva Pharmaceuticals CRPŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTIGS CONDROGREEN – SWAN PHARMACEUTICALS CRPŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCECANESTENBayerPŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍURINALStada Pharma CZPŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATUPROSTENALStada Pharma CZPŘÍPRAVKY NA RÝMUOLYNTHKenvuePŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMYRENNIEBayerVETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKYFORESTOElanco Tiergesundheit AG Czech RepublicVOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLESTIBALGINOpella Healthcare CzechVOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍPARALEN GRIPOpella Healthcare Czech

 

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORBETONOVÉ PRVKYBESTBESTČÍSTIČKY VZDUCHUIONIC-CAREHÖGNERELEKTRICKÉ NÁŘADÍBOSCHRobert Bosch odbytováFASÁDNÍ SYSTÉMYWEBERSaint-Gobain Construction Products CZMALÉ SPOTŘEBIČEETAETAMONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLAPATTEXHenkel ČROSOBNÍ AUTOMOBILYŠKODAŠkoda AutoPNEUMATIKYBARUMContinental BarumROBOTICKÉ VYSAVAČEROWENTAGroupe SEB Česká republikaSTŘEŠNÍ KRYTINYBMI BRAMACBMI střešní a hydroizolační systémySTŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A PŘÍSLUŠENSTVÍTHULEThuleVODOVODNÍ BATERIEGROHEGROHE ČRZAHRADNÍ TECHNIKAMOUNTFIELDMountfieldZDICÍ MATERIÁLYYTONGXella CZ

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Zdroj: Atoz Marketing Services