Penny spouští osvětovou kampaň a kurs první pomoci

Ilustrační foto: Manfred Antranias Zimmer z Pixabay

Společnost Penny, která v loňském roce poskytla kurs první pomoci svým zaměstnancům, navazuje osvětovou kampaní Penny První pomoc, která má za cíl zvýšit povědomí o důležitosti základů první pomoci u široké veřejnosti. V rámci svých aktivit nabízí možnost absolvovat bezplatný kurz od 29. srpna do konce září. 

S nutností poskytnout první pomoc se nejčastěji setkáváme nejčastěji tam, kde se cítíme nejbezpečněji: doma, anebo při trávení volného času s blízkými. Podle veřejně dostupných studií přibližně ve 40 % případů, kdy vzniká nutnost poskytnout první pomoc, se jedná o rodinného příslušníka nebo známého. Mezi tyto nehody patří nejen úrazy nebo pády, ale i nehody při trávení volného času, popáleniny, ale také závažné interní stavy, jako mrtvice, infarkt nebo zástava krevního oběhu.

„V Penny chceme být pro naše zaměstnance i zákazníky dobrým sousedem, záleží nám na nich. Právě našim zaměstnancům jsme umožnili již v loňském roce absolvovat zdarma kurz první pomoci a nyní jsme se rozhodli zprostředkovat ho bezplatně také široké veřejnosti. Nikdy nevíte, kdy budete potřebovat pomoci svému partnerovi, partnerce, dítěti, rodičům, anebo přátelům,“ říká Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny.

Penny pro osvětovou kampaň opětovně spojilo síly s autorem online kurzu a záchranářem Markem Dvořákem, jehož online kurz první pomoci mohli absolvovat v loňském roce zaměstnanci na všech pobočkách. Nyní díky Penny může kurz zdarma absolvovat také veřejnost. 

„Z praxe víme, že včasné poskytnutí první pomoci před příjezdem zdravotnické záchranné služby je pro přežití pacientů klíčové. Okamžitá první pomoc v určitých případech snižuje následky závažných stavů, má vliv na včasný návrat pacientů do běžného života a zároveň šetří vysoké náklady na lékařskou péči, která je poskytována při řešení kritických stavů. V krizi se počítá každá minuta. Online kurz je koncipovaný tak, aby se díky němu mohl každý naučit klíčové dovednosti, které mohou bez nadsázky rozhodnout o přežití nebo míře trvalých následků pacienta,“ říká Marek Dvořák, záchranář a autor kurzu, jenž je zároveň nejsledovanějším lékařem na sociálních sítích, prostřednictvím kterých se snaží společnost edukovat a vyprávět reálné příběhy ze své praxe. 

Společnost Penny již eviduje minimálně tři případy, kdy zaměstnanci byli díky tomuto kurzu schopni efektivně poskytnout první pomoc nebo resuscitovat zákazníka přímo v prodejnách. „V Penny věříme, že tato iniciativa pomůže vytvořit bezpečnější společnost, kde každý bude vědět, jak správně reagovat v kritických situacích,“ dodává Vít Vojtěch. Součástí kampaně upozorňující na to, že se s nutností poskytnout první pomoc setkáváme zejména u svých blízkých, bude také televizní spot režírovaný Alicí Nellis.