Laskavý šálek Tchibo aneb v kavárně „na ostro“
Praha 7. června 2024 (PROTEXT) – Společnost Tchibo v rámci firemního expertního dobrovolnictví organizuje program Laskavý šálek, který pomáhá sociálním kavárnám s kávovým a prodejním know-how. Nadstavbou projektu je proškolování klientů s různými hendikepy přímo v plném zatížení obchodů Tchibo. Reálné podmínky běžného provozu pomáhají rozvíjet kvalifikaci znevýhodněných osob na trhu práce, a posilovat tak možnosti jejich dalšího uplatnění. Tato školení aktuálně proběhly v Praze a Opavě.
Pro velký přínos letos program Laskavý šálek opět pokračuje přímo v obchodech Tchibo. Na začátku června proběhla stáž pro hendikepované klienty v obchodě Centra Krakov v Praze 8 pro sociální kavárnu Café Martin a v obchodě OC Breda v Opavě pro Anima Vivu Opava. Klienti se za plného provozu seznamují s fungováním kávového baru, s prací na prodejní ploše i se zázemím obchodu. Sociálním kavárnám je program poskytován zcela zdarma a šitý na míru jejich potřebám.
„Učíme se od profesionálů, abychom pak mohli být zase o něco lepší pro své zákazníky,“ zmiňuje Hana Brňáková, ředitelka Anima Viva.
„Naši klienti si odnesli spoustu nových informací, zkušeností a radost jim udělaly i drobné dárky, a především certifikát o absolvování programu. Rádi bychom poděkovali týmu, který se o nás celý den krásně staral a společnosti Tchibo za možnost se zúčastnit Laskavého šálku,“ dodává Klára Špryňarová z Café Martin.
Program Laskavý šálek probíhá již šestým rokem. První ročníky kávoví experti a interní trenérky firmy Tchibo navštěvovali klienty s různými hendikepy přímo v prostředí jejich sociálních kaváren, kde pro ně připravovali workshopy, proškolovali je ve znalostech a přípravě kávy, v komunikaci se zákazníky nebo doplňkovém prodeji.
Sociální kavárny nicméně žijí svým specifickým tempem a životem, proto se školení vloni přesunulo přímo do plného provozu obchodů Tchibo. Školitelky tak doplnili i zaměstnanci jednotlivých obchodů, kteří rovněž předávali své znalosti a praktické tipy klientům, aby je mohli aplikovat v přímém kontaktu se zákazníky.
„V reálném prostředí klienti získávají cenné zkušenosti a zážitky, které je posouvají o další stupínek blíže k návratu do normálního života a zapojení se do pracovního trhu,“ říká Marie Nosová, interní trenérka společnosti Tchibo.
Program Laskavý šálek společnosti Tchibo za šestileté období svého trvání proškolil více než 300 klientů z 15 sociálních kaváren po celé republice. „Obohacení je vždy vzájemné. My předáváme své znalosti a zkušenosti a zároveň máme příležitost rozvíjet řadu svých vlastních měkkých dovedností nebo třeba získat novou dávku pracovní motivace,“ dodává Marie Nosová.
Zdroj: Tchibo
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.