České potraviny si žádá většina lidí
Domácí původ potravin je pro české zákazníky důležitý. Podle čerstvého průzkumu Penny se jím při nákupech řídí 62 procent lidí. Více se na tuzemské označení zaměřují ženy (65 %) než muži (58 %) a střední a starší generace. Vyplý vá to z průzkumu maloobchodního řetězce Penny, jenž patří do německého koncernu Rewe.
Nejčastějším důvodem volby domácích potravin, který udává šest z deseti Čechů, je snaha podpořit české a moravské producenty a domácí ekonomiku.
Téměř polovina tuzemských nakupujících dává podle průzkumu, který na vzorku 1000 respondentů realizovala pro Penny mezinárodní průzkumná společnost TALK, přednost domácí produkci proto, že jim připadá neekologický dovoz potravin na velké vzdálenosti. Více než 40 % lidí nákupy domácích potravin považuje za výraz národní hrdosti. Kvalitu české produkce jako důvod k jejímu nákupu udávají 3 z 10 Čechů, 17 % lidí tvrdí, že jde o zvyk, který nechtějí měnit. Zajímavostí je, že pouze 5 % lidí jako důvod k nákupu uvádí nízkou cenu domácí produkce. ¨
„Zlevňujeme veškerý sortiment trvanlivých potravin označených značkou Česká potravina. To jsou výrobky, které jsou vyrobeny z domácích surovin a zpracované tuzemskými firmami. Celkem bude v týdenní akci přes 200 produktů,“ říká vedoucí strategického marketingu Penny Vít Vojtěch.
Podle dat z průzkumu Češi vůbec nejčastěji z domácích výrobků nakupují chléb a pečivo, mléko, vejce a pivo. Více než třetina ještě maso, uzeniny a zakysané mléčné výrobky a sýry. Přitom mají tendenci si ověřovat, jaké potraviny kupují. Zemi původu kontroluje podle průzkumu téměř polovina nakupujících (47 %) u všech potravin. Osm z 10 Čechů tak činí alespoň u některých výrobků. Ochranou známku Česká potravina mohou využívat jednosložkové potraviny ze 100% složkou z České republiky, přičemž prvovýroba a všechny fáze výroby musí proběhnout na našem území. U vícesložkových potravin musí součet hmotnosti složek pocházejících z České republiky tvořit nejméně 75 % celkové hmotnosti a výroba rovněž je na území České republiky.