Průměrná výše spropitného při doručování potravin je 13 korun, vyplývá to z analýzy Bevy.city

Praha 7. března 2024 (PROTEXT) – Při doručování potravin se spropitné pro kurýry stává normou, jeho výše pak závisí nejen na lokalitě, ale i období roku. Podle analýzy logistického a technologického start-upu Bevy.city je průměrná výše spropitného 13,- Kč na jednu objednávku. Kurýři tak mohou denně získat zhruba 500,- Kč nad rámec svého standardního výdělku.

„Nejvyšší spropitné dávají zákazníci zhruba v polovině měsíce, tedy v době čerstvě po výplatě, naopak přelom měsíců bývá nejslabší. Podobný trend sledujeme i v období Vánoc, kdy jsou lidé obecně štědřejší,“ říká Ladislav Janckulík, zakladatel logistického a technologického start-upu Bevy.city.

Výše spropitného se odvíjí i od lokality, nejvyšší je ve velkých městech. V Praze si tak kurýr přijde v průměru na více než 13 Kč za jednu objednávku, v Brně nebo Plzni na 11 Kč.

„Odměna pro kurýry ve formě spropitného je významným benefitem. V průměru si tak mohou navýšit výdělek o 500,- Kč denně v rámci standardní pracovní doby. Zároveň je to také další zpětná vazba pro nás i kurýry. Pokud dýška výrazně neklesají nebo naopak stoupají, znamená to, že děláme svou práci dobře a zákazníci jsou spokojeni,“ dodává Ladislav Janckulík, zakladatel logistického a technologického start-upu Bevy.city.

Zvyk odměňovat kurýry spropitným výrazně vzrostl během období covidu, kdy si velké procento domácností navyklo objednávat potraviny online. Někteří online prodejci potravin přidali možnost nastavení výše spropitného rovnou v rámci objednávky, čímž tento trend ještě posílili.

Ochota zákazníků odměnit kurýra spropitným se však ve valné většině případů týká pouze doručování potravin, ať už nákupů nebo hotového jídla. Při doručování zásilek dostane kurýr poděkování v podobě drobné hotovosti jen výjimečně.

O společnosti Bevy.city

Bevy.city je unikátním českým start-upem v oblasti logistiky a souvisejících technologií. Je jedinou doručovací společností na českém trhu, která využívá k dopravě zásilek pouze elektromobily. Specializuje se na B2B zákazníky, kterým flexibilně pomáhá navýšit kapacitu při doručovacích špičkách. Bevy.city funguje v současné době v Praze a dalších krajských městech a mezi její zákazníky patří například Rohlík.cz, Zásilkovna, Scuk, Liftago, NutritionPro, Yes Krabičky nebo Sfood.

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.