Nejdůvěryhodnější značky 2023 přinesly řadu překvapení. Silné pouto zákazníků si však navzdory změnám na trhu udržely hlavně tradiční značky

Praha 10. listopadu 2023 (PROTEXT) – Již podeváté volili čeští zákazníci značky, kterým nejvíce důvěřují. Vítězné značky byly vyhlášeny na slavnostním galavečeru, který proběhl v historickém prostoru Kongresového centra České národní banky. Do průzkumu byly zahrnuty značky, které jsou těmi nejsilnějšími na českém trhu, a to v 92 kategoriích, přičemž v každé kategorii může být pouze jeden vítěz. Deset kategorií bylo nových, reagujících na situaci ve společnosti a na trhu. Ve většině tradičních kategorií zůstali ale čeští zákazníci poměrně konzervativní a volili jistotu. Do průzkumu byl zapojen reprezentativní vzorek čtyř tisíců respondentů, hodnotící značky v oblastech, jako jsou služby a instituce, prodejci a výrobci potravin, ale i lékárenské produkty, stavebniny a další.

Společnost i trh si v posledních letech prochází turbulentními změnami a bylo tedy otázkou, zda se tato skutečnost promítne i do výsledků největšího průzkumu zákaznické důvěry v České republice. Čeští zákazníci ale obecně potvrdili svou věrnost oblíbeným značkám, a to i navzdory tomu, že některé značky jim rozhodování ztížily změnou oblíbeného brandu. Příkladem je značka Dáme jídlo, která od letošního roku funguje pod názvem Foodora. Její zákazníci tuto změnu rychle přijali a dali brandu opět svou důvěru. Nebo, že se značky Marťánci a ORLEN Benzina po ročním propadu opět vrátily na pozici vítěze ve své kategorii. Skutečnost, že Češi milují své retrobrandy potvrdil i vítěz kategorie Hračky figurky, kde zabodoval Igráček a díky tomu, že si v průzkumu meziročně polepšil o nejvíce hlasů, se stal i skokanem roku. Překvapení naopak nastalo v kategorii vína, kde se poprvé v historii programu na první příčce umístila značka Víno Mikulov.

Vybírat přitom bylo opravdu z čeho. Čeští spotřebitelé v tomto nezávislém průzkumu hodnotili v 92 kategoriích téměř 900 značek nominovaných automaticky na základě prodejů. Tento výběr je zárukou že oceněné značky jsou skutečně silné a důvěryhodné. „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka má tu přednost, že se otevírá všem značkám na trhu, které zastávají ve své kategorii významné místo. Žádné téma zde není tabu, protože jedině tak lze objektivně popsat nákupní chování a změny ve společnosti. I proto jsme nově otevřeli kategorii Prodejci erotického zboží, kde zvítězila značka Růžový slon. Tady bych rád ocenil snahu této značky o odtabuizování tématu sexu, který, ač se o tom veřejně nebavíme, má velký vliv na naše psychické zdraví a tím pádem nepřímo i kvalitu života každého z nás,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

Vítězné firmy mohou ve své komunikaci používat označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2023. „Ze studie Private labels Syndicated report 2022 společnosti NIQ vyplynulo, že ocenění Nejdůvěryhodnější značka je českými spotřebiteli vnímáno velice pozitivně. Zařadilo se těsně za české a regionální označení, jako například Klasa, Česká potravina apod.,“ uvádí Soňa Fialová ze společnosti NIQ. „Za důležité pro své rozhodování o nákupu považuje toto ocenění až 32 % oslovených respondentů. Nejdůvěryhodnější značky jsou tedy, dle deklarace respondentů naší studie, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, tedy nestátních ocenění. Ostatní komerční značení v průměru dosáhla 26 %,“ dodává Soňa Fialová.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým Kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

Nejdůvěryhodnější značka má v letošním roce i nové mediální partnery jako Bigmedia a Metrozoom, MaxVision a adservis. Tento marketingový mix zaručuje oceněným značkám ještě větší mediální podporu než v loňském roce.

 

Partneři programu Důvěryhodné značky 2023:

výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online PanelB2C mediální partneři:

tisk: Gurmet, Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě a tituly vydavatelství MAFRA

rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Youradio

TV: pořad Všechno, co mám ráda

instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovkaoutdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TVinternetový portál JenŽeny.cz a Ženy s.r.o.B2B mediální partneři:

Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru

Speciální partneři:

Emailkampane.cz, Nestlé Professional, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2023:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORALKOHOLBOŽKOVStock Plzeň-BožkovBALENÉ VODYMAGNESIAMattoni 1873ČISTICÍ PROSTŘEDKYSAVOUnilever ČRČÍSTIČKY VZDUCHUIONIC-CAREHÖGNERČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKYLINDTLindt & SprüngliDĚTSKÁ VÝŽIVAHIPPHipp CzechDĚTSKÉ OBLEČENÍLUPILULidl Česká republikaDĚTSKÉ PLENYPAMPERSProcter & Gamble Czech RepublicE-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁKIQOSPhilip Morris ČRELEKTRICKÉ NÁŘADÍBOSCHRobert Bosch odbytováFUNKČNÍ NÁPOJEISOSTAREsatradeHRAČKY FIGURKYIGRÁČEKEFKO-kartonKONDOMYDUREXReckitt BenckiserKOŘENÍVITANAOrkla Foods Česko a SlovenskoKOTLE A BOJLERYDRAŽICEDružstevní závody Dražice strojírnaKRMIVA PRO KOČKYWHISKASMars CzechKRMIVA PRO PSYBRITVafo PrahaMALÉ SPOTŘEBIČEETAETAMASO A UZENINYKOSTELECKÉ UZENINYKostelecké uzeninyOSOBNÍ AUTOMOBILYŠKODAŠkoda AutoPIVO A PIVNÍ NÁPOJEPILSNER URQUELLPlzeňský PrazdrojPNEUMATIKYBARUMContinental BarumPOČÍTAČOVÉ ANTIVIRYAVASTAvast SoftwarePRACÍ PROSTŘEDKYARIELProcter & Gamble Czech RepublicPRIVÁTNÍ ZNAČKYK-CLASSICKaufland Česká republikaPROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍJARProcter & Gamble Czech RepublicROBOTICKÉ VYSAVAČEROWENTAGroupe SEB Česká republikaSTAVEBNICELEGOLEGO TradingSTOLNÍ HRYALBIALBI Česká republikaSYCENÉ NEALKO NÁPOJEKOFOLAKofola ČeskoSlovenskoTABÁKOVÉ VÝROBKYMARLBOROPhilip Morris ČRTĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKANIVEABeiersdorfVEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINYGARDEN GOURMETNestlé ČeskoVÍNAVÍNO MIKULOVBohemia SektVLASOVÁ KOSMETIKAHEAD & SHOULDERSProcter & Gamble Czech RepublicVODOVODNÍ BATERIEGROHEGROHE ČRZAHRADNÍ TECHNIKAMOUNTFIELDMountfield

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2023:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORČERPACÍ STANICEORLEN BENZINAUnipetrol RPAE-SHOP S POTRAVINAMIROHLÍK.CZVelká peckaHOBBYMARKETYOBIOBIPARFUMERIENOTINONotinoPRODEJCI DROGERIEDM DROGERIEdm drogerie marktPRODEJCI ELEKTRADATARTHP Tronic ZlínPRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍRŮŽOVÝ SLONRůžový slonPRODEJCI KUCHYŇSKÝCH POTŘEBTESCOMATESCOMAPRODEJCI KVĚTINFLAMENGO KVĚTINYFlamengo květinyPRODEJCI LÉČIVDR. MAXČeská Lékárna HoldingPRODEJCI NÁBYTKUIKEAIKEA Česká republikaPRODEJCI OBUVIDEICHMANNDeichmann-ObuvPRODEJCI ODĚVŮH&MH&M Hennes & Mauritz CZPRODEJCI POTRAVINLIDLLidl Česká republikaPRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATASUPER ZOOPlaček Pet ProductsPRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍSPORTISIMOSportisimoPRODEJCI ŠPERKŮSWAROVSKISwarovski BohemiaQ-COMMERCEFoodoraDelivery Hero Czech Republic

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2023:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORBALÍKOVÉ SLUŽBYZÁSILKOVNAZásilkovnaBANKYČESKÁ SPOŘITELNAČeská spořitelnaCESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURYČEDOKČedokDODAVATELÉ ENERGIÍČEZSkupina ČEZJAZYKOVÉ ŠKOLYINSTITUT JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍInstitut jazykového vzděláváníKLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNYMEDICOM CLINICMedicom ClinicKUCHYŇSKÁ STUDIAORESIOresiOČNÍ KLINIKYGEMINIGemini oční klinikaPOJIŠŤOVNYGENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNAGENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNAPOSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEBČESKÉ DRÁHYČeské dráhyPOSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEBT-MOBILET-Mobile Czech RepublicREALITNÍ KANCELÁŘEM&M REALITYM&M reality holdingSÁZKOVÉ KANCELÁŘETIPSPORTTipsportSÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍEUCEUCSROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍSROVNEJTO.CZSrovnejto.cz

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2023:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORDERMOKOSMETIKAVICHYL’Oréal Česká republikaDĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁMSUDOCREMTeva Pharmaceuticals CRDĚTSKÉ MULTIVITAMÍNYMARŤÁNCIStada Pharma CZDOPLŇKY STRAVY NA IMUNITUPREVENTANNeuraxpharm BohemiaPROBIOTIKABIOPRONStada Pharma CZPŘÍPRAVKY NA ALERGIIZYRTECMagnaPharmPŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKUSTREPSILSReckitt Benckiser (pharma)PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮVOLTARENGlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech RepublicPŘÍPRAVKY NA KAŠELSTOPTUSSINTeva Pharmaceuticals CRPŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTIGS CONDROGREEN – SWAN PHARMACEUTICALS CRPŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCECANESTENBayerPŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍURINALStada Pharma CZPŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATUPROSTENALStada Pharma CZPŘÍPRAVKY NA RÝMUOLYNTHKenvuePŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMYENDIARONOpella Healthcare CzechVETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKYFORESTOElanco Tiergesundheit AG Czech RepublicVOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLESTIBALGINOpella Healthcare CzechVOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍPARALEN GRIPOpella Healthcare Czech

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK STAVEBNIN 2023:

KATEGORIEZNAČKAVYROBCE/DISTRIBUTORBETONOVÉ PRVKYCS BETONCS-BETONFASÁDNÍ SYSTÉMYBAUMITBaumitSTŘEŠNÍ KRYTINYBMI BRAMACBMI střešní a hydroizolační systémyZDICÍ MATERIÁLYYTONGXella CZ

 

Další aktuální zajímavosti zde: www.duveryhodneznacky.cz

 

Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky. Letos probíhá už 9. ročník v ČR a 8. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.