Letní trendy mezi dětmi: Skibidi Toilet, seriál Love Forever Young a Lacey’s Flash Games
Praha 15. září 2023 (PROTEXT) – Nová studie Kaspersky Safe Kids z léta 2023 odhaluje, co nejvíc zaujalo děti na YouTube. Nejvíc sledovaly animovanou sérii Skibidi Toilet. V kategorii „Hry“ nejvíc vyhledávaly Lacey’s Flash Games, a z filmů čínská dramata We Fall in Love a Love Forever Young.
Svoje první digitální zařízení dostane v průměru 61 % dětí ve věku 8 až 12 let, někdy i dřív. Kaspersky analyzovala online vyhledávání dětí na základě anonymizovaných údajů z aplikace Kaspersky Safe Kids, aby zjistila, co je v létě nejvíce zaujalo.
Nejoblíbenějšími aplikacemi byl YouTube s 30 %, následovaný TikTokem (17 %) a WhatsAppem (15 %). YouTube Kids byla výrazně méně populární (jen 2,5 %). Děti na YouTube nejčastěji vyhledávaly vlogy s zábavným obsahem, výzvy a lifestylová videa (21 % vyhledávacích dotazů). Další populární kategorie zahrnovaly gamingová videa (15 %), hudbu (13 %) a filmy a seriály (12 %).
Jedním z největších trendů se stala série Skibidi Toilet na YouTube Shorts, vytvořená gruzínským influencerem DaFuq!?Boom!. Začala krátkými videy s abstraktními snímky, kde má hlavní postava podobu hlavy vylézající ze záchodové mísy za doprovodu mixu písní a postupně se rozrostla do seriálu s vlastním stylem, dějem a postavami.
Z vlogerů a influencerů na YouTube letos v létě vedli Triple Charm, shfa, ViktoriaSarina, Fede Vigevani a další, kteří se zaměřují především na lifestylový obsah a výzvy. V herním segmentu dominoval obsah Lacey’s Flash Games. Jde o webový horor založený na postavě Lacey.
Mezi klíčovými influencery z řad gamerů byli nejoblíbenějšími IShowSpeed, Aphmau, Paluten, Problems a Furious Jumper.
V kategorii filmů a seriálů dominovaly kreslené filmy s téměř 50 % dotazů, přičemž kanál My Story Animated zůstává nepřekonatelným lídrem díky pořadům jako Kouzelná Beruška a Černý Kocour. Z čínských dramat nejvíc zaujaly snímky We Fall in Love a Love Forever Young.
Zájem o hudbu se stále točí kolem K-popu – téměř 19 % požadavků na vyhledávání se týká jihokorejských kapel, mezi nimiž kraluje BlackPink. Šílenství kolem Barbie zaujalo i děti – hledaly „Barbie Girl“ od AQUA a „Barbie World“ od Nicki Minaj & Ice Spice.
„Pozorujeme, jak rychle vznikají nové herní světy a mění se v trendy. Zajímavé je, že fenomén léta „Barbenheimer“ děti zaujal, ale největším hitem se nestal – Skibidi Toilet nebo Laycey’s Flash Games ho nechaly daleko za sebou. Děti vnímají světové trendy ve filmech, hrách atd., ale zároveň mají svoje světy, které jsou z pohledu dospělých zvláštní. Je proto zajímavé je objevovat a zkoumat,“ komentuje Anna Larkina, odbornice na analýzu webového obsahu společnosti Kaspersky.
Kaspersky doporučuje rodičům:
● Zapojte se do online aktivit svých dětí již od útlého věku, aby se to stalo samozřejmou zvyklostí.
● Popřemýšlejte o stažení aplikací pro rodičovskou kontrolu. Prodiskutujte to s dítětem a vysvětlete, jak takové aplikace fungují a proč by je mělo mít.
● Zpestřete si konverzaci o kybernetické bezpečnosti tím, že s dítětem proberete toto téma prostřednictvím her a zábavných forem.
● Zamyslete se nad vlastními návyky. Používáte chytrý telefon při jídle nebo rozhovoru? Napodobují děti některé vzorce vašeho chování? Reagují jinak, když telefon odložíte?
● Požádejte dítě, aby nepotvrzovalo žádné nastavení ochrany soukromí a požádalo o pomoc vás. Dospělí by si měli ujednání o ochraně osobních údajů vždy pozorně přečíst.
Kontakt pro média:
Darko Natalic
Corporate Communications Manager Eastern Europe & Israel at Kaspersky
E-mail: Darko.Natalic@kaspersky.com
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.