V Plzni probíhá oprava frekventovaného Rondelu, bude trvat do poloviny října
Plzeň 7. srpna 2023 (PROTEXT) – Mimoúrovňová křižovatka Rondel je v Plzni důležitý dopravní uzel, kterým projedou desítky tisíc aut denně. Je to spojka do centra města a na výpadovku na Karlovy Vary. Provoz tak začala komplikovat jeho oprava.
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Rondel je velký problém Plzně. To znamená tahle křižovatka a ten kruhový objezd jsou strašně přetížené.“
Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „17. července letošního roku zahájilo Ředitelství silnic a dálnic opravu mostu Rondel. Jedná se o dvě mostní konstrukce, celý náklad opravy je přes 23 milionů korun, včetně DPH.“
Oprava bude trvat tři měsíce. Do poloviny října. Tedy, pokud se tam nevyskytnou nějaké potíže.
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Rondel je prostě stěžejní křižovatka města Plzně a tam je třeba prostě tu opravu udělat, a hlavně ta oprava musí probíhat plynule. To znamená, nedá se nic dělat, řidiči se budou muset obrnit trpělivostí a připravit se na to, že tam budou kolony.“
Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora Plzně pro dopravu: „Naše podmínky byly, aby ta oprava trvala co nejkratší dobu a ideálně probíhala v době letních prázdnin, kdy jsou obecně nižší intenzity dopravy. Jsem velmi rád, že Ředitelství silnic a dálnic nám v tomto vyhovělo.“
Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Ty vlastní stavební práce, které budou nejvíce omezovat provoz, se odehrají do konce září letošního roku a ta omezení v dopravě jsou taková, že na tramvajové trati bude omezení pouze tak, že budou pomalé jízdy tramvají. A ty hlavní práce na mostech, to znamená demolice a úpravy na mostech, budou probíhat v nočních hodinách mezi půl jednou hodinou v noci a čtvrtou hodinou ráno.“
Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora Plzně pro dopravu: „Tam se ta omezení budou v čase docela často měnit. Vždycky bude zavřený pouze jeden jízdní pruh, ať na mostě a nebo pod mostem. Takže nikdy nebude ta oblast uzavřená, jako celek. Ale je zapotřebí, aby tam řidiči na to dávali pozor, protože se ta omezení budou týden po týdnu měnit.“
Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Pod mosty, co se týče komunikace Karlovarská, tak tam bude zúžení, budou tam neustále tedy dva jízdní pruhy v každém směru jízdy, akorát ten levý rychlejší jízdní pruh bude stažený na 2,2 metru ze stávajících 3,2 metru.“
Do Rondelu dlouhodobě zatékalo a oprava tak prodlouží jeho životnost o deset let. To je dost dlouhá doba, aby město vyřešilo otázku jeho budoucnosti. V plánu je jeho zasypání, vybudování nového bulváru s klasickou křižovatkou.
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Úrovňová křižovatka, dle mého názoru, není úplně vhodná. Ten Rondel je docela praktický v tom, že prakticky je tam rychlý nájezd, není tam nějaká zábrana semaforu, je tam podjezd. To znamená z mé strany je ten Rondel doposavad ideální stav.“
S tím souhlasí i město. Je potřeba nejdříve odklonit tranzitní dopravu. Okruhy města a novou estakádou kolem Kalikovského mlýna.
Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora Plzně pro dopravu: „Neříkám, že zasypání Rondelu je špatný projekt. Určitě by to městu prospělo tuhle liduprázdnou oblast zastavět a nějakým způsobem ji kultivovat. Ale můžeme to začít realizovat, až ve chvíli, kdy budeme mít vyřešen tranzit z toho místa, odvedeme ho do jiných míst a nezpůsobí nám to nějaký fatální dopad pro dopravu v Plzni.“
PROTEXT