Společnost Procter & Gamble na Světovém ekonomickém fóru představila své nejzajímavější partnery a projekty
Praha 25. ledna 2023 (PROTEXT) – Společnost Procter & Gamble představila na Světovém ekonomickém fóru v Davosu své partnery, se kterými usilovně spolupracuje na inovacích v oblasti technologií a udržitelnosti. Věděli jste například, že existuje technologie PureCycle, která dokáže zbavit plasty veškerých barev a zanechat je dokonale čisté k dalšímu použití? Že byla vyvinuta technologie, pomocí které lze vytvarovat téměř cokoliv? Nebo že Procter & Gamble usilovně pracuje na využití zeleného vodíku v dopravě, aby co nejdříve dosáhla 100% využití zelené energie a nulové uhlíkové stopy? Podívejte se s námi na nejmodernější technologické projekty spolupracující s P&G, které byly na letošním Světovém ekonomickém fóru v Davosu představeny.
PureCycle – technologie, která plast zbaví barev
Prvním zajímavým partnerem, který se společností Procter & Gamble navázal úzkou spolupráci je PureCycle. Jedná se o inovativní technologii recyklace plastů, která pomáhá posilovat cirkulární řešení. Zjednodušeně řečeno funguje technologie PureCycle jako molekulární pračka, která dokáže staré plasty zbavit veškerých nečistot, zápachů, aditiv, barev či etiket, které použitý produkt obsahuje. Technologie PureCycle vše jednoduše smyje a zanechá materiál čistý a připravený k dalšímu použití. Ačkoliv recyklace plastů existuje již několik desítek let, probíhala hlavně mechanickým způsobem. Kvůli tomu pak zrecyklované plasty nabízely omezenou paletu barev a nebyly schopné poskytnout spolehlivý výkon bez zápachu – a ani jejich kvalita nebyla tak dobrá, jakou nabízí panenský plast. Díky technologii PureCycle je z polypropylenu odstraněna barva, nečistoty, zápach a další nežádoucí látky a plast je proměněn na čirou a ultračistou recyklovanou pryskyřici připravenou k dalšímu neomezenému použití.
Využitím technologie PureCycle navíc nevzniká méně kvalitní recyklovaný plast šedé barvy, ale plast velmi podobný čerstvě vyrobenému panenskému plastu. Během procesu čištění se navíc spotřebuje méně energie na recyklaci starého plastu, než kolik je potřeba k vyrobení zcela nového plastového obalu.
Alex Keith, CEO pro P&G Beauty vyjádřila na Světovém ekonomickém fóru svou radost ze spolupráce s PureCycle a potvrdila, že technologie bude v roce 2024 využita ve Flandrech. Právě Flandry jsou pro globální inovace společnosti P&G významným regionem.
A pokud by vás zajímalo, která značka spadající do portoflia společnosti Procter & Gamble PureCycle používá, je to například víčko šamponů Head & Shoulders nebo držák dámského holítka Gillette Venus.
iMFLUX – dokáže vytvarovat i dříve nemožné tvary
iMFLUX je dceřinou společností společnosti Procter & Gamble. Inovativní systém iMFLUX dokáže díky autonomní technologii vstřikování navrhnout a vyrobit jakýkoliv tvar a dílek produktu. Technologie iMFLUX pracuje na bázi nízkého konstantního tlaku a je použitelná s jakýmkoliv vstřikovacím strojem, formou na plasty nebo materiálem. Díky této nové technologii je možné vyrobit kvalitnější díly za nižších nákladů – a navíc udržitelněji, než tomu bylo dříve. Během využití iMFLUX se totiž spotřebuje méně energie, k výrobě stačí menší stroje a menší objem plastů. iMFLUX se dokáže přizpůsobit jakékoliv viskozitě materiálů a vytvarovat z ní prakticky cokoliv, co výrobce pro svůj produkt potřebuje.
Technologii iMFLUX naleznete například u úklidových produktů Swiffer. Právě značka Swiffer totiž se společností iMFLUX úzce spolupracuje.
Zelený vodík – udržitelná budoucnost, která nahradí fosilní paliva
Jednou z hlavních ekologických snah společnosti Procter & Gamble je postupné snižování emisí. Od roku 2010 do roku 2020 například snížila emise ve všech svých globálních provozech o celých 52 % – a to díky vyšší energetické účinnosti a využívání ekologičtější elektřiny.
Zelený vodík je mnoha experty a vizionáři vnímán jako palivo budoucnosti, které částečně nebo úplně nahradí fosilní paliva (ropu, zemní plyn a uhlí). V současnosti společnost Procter & Gamble testuje využití zeleného vodíku v dopravě a jakmile to bude technologie dovolovat, přejde P&G na zelený vodík úplně.
Společně s využíváním moderních technologií se P&G zamýšlí i nad zlepšením efektivity svého dodavatelského řetězce. Bylo totiž zjištěno, že zhruba 20 % dodávek putuje prázdných – to má dopad nejen na životní prostředí, ale i na další oblasti, jako je úspora času či finančních prostředků. Proto společnost Procter & Gamble plánuje využití umělé inteligence k lepšímu plánování přepravy svých produktů a zvažuje také poskytování prostoru v dodávkách dalším nekompetitivním společnostem.
Alex Keith CEO pro P&G Beauty k novým projektům a partnerským spolupracím dodává: „V P&G si uvědomujeme, jaký dopad má činnost každého z nás na životní prostředí a svět okolo nás. Proto se neustále snažíme posouvat naše produktové inovace, nové technologie a způsoby výroby a dopravy kupředu, abychom byli více a více efektivní v naší snaze pečovat o životní prostředí. Nikdo však neuspěje sám – proto jsme v P&G pyšní na nové projekty a partnerství, která jsme navázali, abychom společně dokázali posunout svět lepším a udržitelnějším směrem. Nedílnou součást na tomto procesu však hrají i naši spotřebitelé – ty se snažíme nejen edukovat, ale především jim poskytovat kvalitní a účinné produkty, které jim pomohou žít každá den o něco více udržitelněji. Například naše prací kapsle Ariel Allin1 Pods jsou účinné již při praní na 30 stupňů. Pokud by každý náš spotřebitel pral na tuto doporučenou teplotu, bude jeho prádlo nejen krásně čisté, ale společně se nám podaří snížit spotřebu elektřiny a emise CO2 až o 35 procent.“
Procter & Gamble jako lídr v udržitelnosti
Udržitelnost je nedílnou součástí identity společnost P&G, stejně jako podpora komunit, inkluze a rovnost. Jedním z hlavních udržitelných závazků P&G je projekt „It´s our home“, který představuje ambice společnosti do roku 2030. Procter & Gamble například usiluje o to, aby do roku 2030 dosáhla nulových emisí skleníkových plynů, a to v celém svém provozu a dodavatelském řetězci. Společnost se také zavázala k tomu, že bude podnikat aktivní kroky k urychlení přijetí opatření na ochranu klimatu. Všechny výrobní závody P&G po celém světě jsou navíc klasifikovány jako závody s nulovým množstvím výrobního odpadu ukládaného na skládky. Kromě toho výrobní závody v Evropě, Kanadě a USA nakupují 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
Mimo jiné se společnost zasazuje také o prosazení efektivnějšího oběhového hospodářství v oblasti plastů. Proto se v P&G zaměřili i na to, aby nalezli nová recyklační řešení, využívali alternativní materiály a do roku 2030 dosáhli úplné recyklovatelnosti či opětovné použitelnosti všech obalů.
V červnu 2022 byla představena komplexní strategie, která si klade za cíl obnovu vody v oblastech s nedostatkem vody. Zavázala se také ke snižování spotřeby vody ve svých provozech. Do roku 2030 plánuje P&G obnovit více vody, než se spotřebuje ve výrobních závodech, a to v 18 oblastech s nedostatkem vody po celém světě.
Společnost P&G se také zaměřuje na zodpovědné získávání komodit a materiálů, které používá ve výrobě svých produktů. Toto opatření se týká například dřevní hmoty, papírových obalů či palmového oleje.
Významnou snahou společnosti P&G je také kontinuální edukace spotřebitelů a zefektivnění účinnosti produktů tak, aby spotřebitelé mohli při jejich používání šetřit spotřebu energie. Od roku 2015 například pomohly značky Tide a Ariel zvýšit možnost používání nízkoenergetických pracích cyklů. A protože ohřev vody má v Evropě velký podíl na produkci skleníkových plynů, pomohlo by používání pracích cyklů na nižší teplotu ušetřit 15 milionů tun CO2.
O společnosti Procter & Gamble
P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Ariel, Jar, Lenor, Pampers, Ambi Pur, Oral-B, Venus, Satin Care, Always, Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences, Naturella, Gillette, Old Spice, blend-a-med, Lenor Unstoppables, AUSSIE, blend-a-dent, Secret, Discreet, Tampax, Swiffer a Mr. Proper. P&G působí přibližně v 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.
Kontakt pro média:
Hana Pazderková