Dermacol 2022: rok rekordních prodejů!

Praha 15. prosince 2022 (PROTEXT) – Voňavá. Přitažlivá. Sexy. Málokteré firmě zrozené v 60. letech v Československu se podařilo přežít do současnosti a ještě vykvést. Značka Dermacol, která si letos připomíná 56. výročí vzniku, měla to štěstí. Letos zaznamenal Dermacol i své historicky nejvyšší prodeje v ČR, které jsou o 20 % vyšší než před pandemií.

Respekt a rozvoj

Přesně před dvaceti lety do společnosti přišla manažerka Věra Komárová, která získala zkušenosti z působení v zahraničí i v nadnárodní společnosti. Dermacol si pamatovala jako výrobce legendárního make-upu, který používala generace její maminky, a rozhodla se firmu profesionálně přeměnit v atraktivní moderní značku, již by mohla doporučit a předat i svým dcerám. Věra Komárová projevila respekt k recepturám a řemeslným výrobním postupům firmy a rozvinula obchodní potenciál značky prostřednictvím moderního marketingu. Dobové obaly nahradil současný přitažlivý design. Na základě vyzkoušených receptur se portfolio rozrostlo na víc než tisícovku výrobků včetně řad spojujících péči s krásou, přičemž nejvíc krycí make-up na světě Dermacol Make-up Cover zůstal ikonou značky. Po dvaceti letech působení Věry Komárové se tak značce Dermacol vrátil lesk. Mottem firmy je dobře známé: „S láskou ke kráse měníme svět.“ A Věra Komárová s láskou ke kráse mění svět už dvacet let.

Světový růst

Před dvaceti lety se tak zrodil příběh rodinné značky, která ve světovém měřítku úspěšně prosazuje českou výrobu a řemeslo. Obrat firmy na českém a slovenském trhu se za tu dobu více než zdesetinásobil. „Letos dokonce dospěl k rekordnímu číslu: Značka zaznamenala od roku 1966 nejvyšší prodeje na českém a slovenském trhu – jen tady činil obrat téměř 500 milionů korun,“ říká Věra Komárová.

Už pět let po příchodu Věry Komárové do čela značky rozkvetl Dermacol natolik, že výrobní továrna Cosmonde, která původně sídlila ve filmových ateliérech na Barrandově, mohla být i s vývojovou laboratoří přesunuta do nových a větších prostor v Brně. Jen za rok 2022 v ní Dermacol investoval 34 milionů Kč do nových technologií. Prodej přípravků Dermacol na Amazon.com se oproti loňsku zdvojnásobil. Značka prostřednictvím své nové pobočky expanduje na americkém trhu a díky jejím úspěchům v arabských zemích je ředitelka značky Věra Komárová pravidelně zvána coby inspirativní speaker na byznys konference. Dermacol letos vystavoval na největším kosmetickém veletrhu Cosmoprof v Bologni a na prestižním veletrhu v Las Vegas.

Posilování českých kořenů

O proměnu tradičního Dermacolu v opravdový lovebrand se zasloužilo nejen rozšíření portfolia ze stovky na více než tisícovku výrobků, ale i skutečnost, že značka spolupracuje s českými kulturními akcemi a charitativními organizacemi. „Podporujeme Národní divadlo, Miss ČR, filmové festivaly, Českého slavíka, Be Charity, Happy Hearts nebo Nadační fond Zdeňky Žádníkové,“ uvádí Věra Komárová. „Největší oblibu má ale od roku 2017 naše oslava svátku lásky – Dermacol Love Day, který pořádáme každoročně prvního května s TV Prima v pražské Grébovce. To mi i mí známí volají, ať jim schovám lístky, ale ta akce je přístupná bez vstupenek prostě každému! Jde o největší setkání s naší kosmetikou mimo obchody, doprovázené kulturním programem s účastí celebrit. Je to skutečná oslava lásky a krásy, kde je ženám dopřáno opravdové hýčkání. Však také krédo Dermacolu zní: Krása spojuje!“

www.dermacol.cz

Mozaika zajímavostí:

– Do technologií továrny Cosmonde v Brně v Lesné, kde se Dermacol vyrábí a kterou vlastní manželé Komárovi, firma jen letos investovala 34 milionů Kč.

– Továrnu Cosmonde si pro výrobu svých přípravků zvolily lokální také mnohé německé, italské, francouzské i anglické kosmetické značky.

– 35 výrobků, tzv. trvalek, se v Dermacolu vyrábí od 60. let dodnes a v nezměněném složení.

– Dermacol se stává leaderem kosmetického trendu propojování péče s krásou. Značka, která se pohybuje na nejvyšších příčkách prodejů dekorativní kosmetiky v řetězcích, své zkrášlující přípravky obohacuje o látky, které jsou zároveň důležité pro péči o pleť. Světlo světa tak spatřila populární řasenka s výtažkem z konopí, rtěnky s kyselinou hyaluronovou, a make-upy s kaviárem či kolagenem či pudry s růžovou esencí nebo tea tree olejem. Tato nová kosmetika pečuje a zkrášluje zároveň.

– Značku Dermacol znají ve více než 70 zemích světa. „Nově jsme teď i na Mauriciu, v Malajsii, v Tunisku, v Indonésii. Mezi naše tradiční exportní trhy patří Saudská Arábie, Palestina, Hongkong nebo třeba i Španělsko,“ uvádí Věra Komárová.

– V kampaních Dermacolu se objevily slavné herečky, zpěvačky, modelky, youtuberky i sportovkyně, např. Iva Kubelková (již 19 let a skvěle jí to svědčí), Andrea Verešová, Zdeňka Žádníková, Iva Frühlingová, Vendula Svobodová, Simona Postlerová, Iva Kubelková, Alice Bendová, Taťána Kuchařová, Hana Svobodová, Judit Bárdos, Karolína Mališová, Zuzana Kanócz, Jana Paulová, Monika Bagárová, Petra Lovely Hair, Kristína Peláková, Gabriela Soukalová, ale i Klára Kolouchová – první Češka, která vystoupila na K2.

– Značku úžasně představuje zakladatelka značky Olga Knoblochová, zvaná Lady Dermacol, která ve svých 90 letech vypadá stále svěže.

Kontakt:

Jana Bryndová, e-mail: Jana@bryndova.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.