mBank jako první banka v Česku virtualizovala celé portfolio platebních karet
Praha 22. srpna 2022 (PROTEXT) – „Blížíme se ke konci platebních karet, jak je známe dnes,“ říká Martin Podolák z mBank
mBank bude jako první banka na českém trhu od teď vydávat všechny své platební karty i jako virtuální. Unikátnost tohoto řešení spočívá v tom, že vůbec nezáleží, o jaký typ karty jde. Klient bude mít vždy možnost objednat si platební kartu bez plastového nosiče a mít ji tak neustále k dispozici jen v digitální podobě ve svém chytrém telefonu či chytrých hodinkách. Ať už půjde o standardní nebo prémiové karty k účtu, karty pro děti, studenty i podnikatele, či kreditní karty, vždy bude jen na preferenci klienta, zda zvolí plastovou, či virtuální formu.
mBank jako moderní digitální banka podporuje trend bezkontaktních plateb pomocí chytrých zařízení a reaguje i na zvyšující se počet klientů, kteří se již zcela dokážou obejít bez plastové karty. „Například v červenci letošního roku klienti mBank v Česku realizovali 32 % všech bezhotovostních transakcí u obchodníků bez přítomnosti plastové karty. Každý měsíc navíc podíl takových plateb roste o přibližně 0,8 až 1 procentního bodu,“ říká Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank CZ pro oblast produktového a segmentového managementu.
Jako jedna ze dvou bank na českém trhu mBank nabízí všechny dostupné druhy mobilního placení (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay i nejnovější Xiaomi Pay) a s virtuální kartou nyní odpadá i poslední nutnost nosit v peněžence plastovou platební kartu. Pokud se klient rozhodne mít ji už jen ve virtuální podobě, zmizí i poslední fyzická připomínka banky, kterou doma má. „Věříme, že jde o další zásadní krok ke kompletní digitalizaci bankovnictví. Blížíme se ke konci platebních karet, jak je známe dnes,“ vysvětluje Martin Podolák.
S virtuálními kartami mohou klienti platit plnohodnotně všude, kde jsou zvyklí. U svých oblíbených obchodníků i na internetu, a to pohodlně, bez starostí a navíc udržitelně, bez nadbytečného plastového odpadu. Mezi další benefity, které vycházejí z povahy karty, patří například to, že se dá používat okamžitě, není třeba čekat na její fyzické doručení poštou, nelze ji ztratit a nikdo vám ji neukradne.
„V mBank sledujeme, že stále více našich klientů postupně upouští od potřeby vlastnit plastovou platební kartu. Většina terminálů v Česku a v Evropě je bezkontaktní a díky plnohodnotným virtuálním platebním kartám klientům ubude i množství starostí. Digitální karty si navíc přímo v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví mohou jen několika klepnutími okamžitě zablokovat či obnovit, aniž by s tím byly spojené jakékoliv náklady. Své finance tak mají neustále pod kontrolou,“ informuje Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.
Jak na to?
O virtuální kartu budou moci požádat všichni noví klienti přímo při zakládání účtu. Tuto možnost budou mít i stávající klienti, kteří o novou kartu požádají například z důvodu ztráty či odcizení té původní, nebo pokud předtím žádnou platební kartu neměli. Pro ostatní, kteří mají platnou svou původní plastovou kartu a chtěli by ji jen přenést do virtuální podoby, bude tato jednoduchá změna brzy k dispozici přímo v mobilní aplikaci a internetovém bankovnictví. Stačí, když vyplní žádost, kterou najdou v sekci Produkty v části Karty.
Díky virtuálním kartám klienti mBank v Česku pomůžou ušetřit stovky kilogramů plastu ročně, desítky tisíc papírových obálek a velké množství spotřebovaných barev při tisku. Plastové karty k českým klientům navíc cestují průměrně stovky kilometrů a během této cesty se vyprodukuje nemalé množství emisí CO2. Virtuální karta je tak aktuálně nejen nejmodernější, ale i nejekologičtější volbou.
O mBank
mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během čtrnácti let se pro ni rozhodlo víc než 700 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2021 se mBank umístila na stupínku vítězů ve dvou kategoriích: druhé místo získala v kategorii Spotřebitelské neúčelové úvěry a třetí místo v kategorii Bankovní účty pro fyzické osoby podnikatele. V dubnu 2022 získala v rámci udílení Mastercard Awards ocenění za nejširší škálu individuálního nastavení zabezpečení plateb v mobilním bankovnictví a v červenci 2022 cenu VISA za digitální propozici.