Majitel Lidlu a Kauflandu zvýšil tržby o 15 procent

Ilustrační foto: Steve Buissinne z Pixabay

Německá společnost Schwarz Gruppe, která je mateřským podnikem obchodů Lidl a Kaufland, loni zvýšila tržby o 15,4 procenta na 154,1 miliardy eur (3,6 bilionu korun). O rok dříve růst činil 6,6 procenta. Firma to napsala ve svém sdělení. Podle deníku Handelsblatt jí pomohla také inflace, která zvýšila prodejní ceny. Podniku, který podniká i v České republice, ale dělá starosti ziskovost.

Kauflandu při započtení výsledků prodejen real stouply tržby o 16,1 % na 31,8 miliardy eur. Lidl zvýšil tržby o 13,8 % na 114,8 miliardy eur. Celkové internetové tržby dosáhly 1,9 mld. EUR a byly o 8,5 procenta vyšší než v předchozím roce. Údaj o zisku firma podobně jako její konkurent Aldi nezveřejňuje.

Navzdory vysokým tempům růstu skupina Schwarz ve svém sdělení opatrně označila roční účetní závěrku za stabilní. Společnost navíc připouští, že „nárůst nákladů na komodity, suroviny, energii a dopravu mohl být pouze částečně kompenzován efektivním řízením procesů a nebyl plně přenesen na zákazníky“.

Aby mohly i nadále nabízet dobré ceny v tvrdém boji o zákazníky, vzdaly se Lidl a Kaufland části marží. „Děláme vše, co je v našich silách, abychom udrželi inflaci potravin co nejnižší,“ řekl šéf německého Lidlu Christian Härtnagel v nedávném rozhovoru s listem Handelsblatt. „Doba je náročná pro každého,“ dodal.

Konkurence na tom není o nic lépe. Ve skupině Rewe Group byl čistý zisk za minulý rok o 33,4 % nižší než v roce předchozím. Řetězec Edeka také připustil, že zisk se výrazně snížil. A společnost Aldi Nord, což je konkurent Lidlu, byla podle zdrojů z firmy loni dokonce ve ztrátě, píše Handelsblatt.

V České republice řetězec Kaufland v uplynulém finančním roce, který trval od 1. března 2021 do 28. února 2022, meziročně zvýšil čistý zisk zhruba o 14 % na 3,3 miliardy korun. Tržby firmě vzrostly přibližně o 1 miliardu korun na 58,8 miliardy korun.

Čistý zisk řetězce Lidl Česká republika, který je největším tuzemským řetězcem, v účetním roce do loňského 28. února meziročně klesl přibližně o desetinu na 5,5 miliardy korun. Tržby firmě vzrostly asi o tři miliardy korun na 76,4 miliardy korun.